Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA zmienia procedury na wypadek utraty łączności

Administrator Federalnej Agencji Lotnictwa USA (FAA), Randy Babbitt na konferencji prasowej powiedział, iż FAA zbyt późno poinformowała Dowództwo Obrony Północnoamerykańskiej Przestrzeni Powietrznej (NORAD) o sprawie niekontrolowanego lotu linii Northwest i dodał, że w przypadku podobnych zdarzeń w przyszłości ma się to zmienić.

W zeszłym miesiącu samolot linii Northwest (nr lotu 188), minął o 280 km docelowe lotnisko w Minneapolis. FAA przez ponad godzinę od utraty kontaktu radiowego z załogą nie poinformowała o tym fakcie innych agencji. W publikacji prasowej, FAA oświadczyła, iż „przedsięwzięła odpowiednie kroki, aby jak najszybciej przedstawić wstępne informacje dotyczące zdarzeń w ruchu lotniczym odpowiednim władzom.”

Do końca stycznia 2010 roku FAA zamierza zmienić procedury i zakres szkolenia kontrolerów na wypadek braku łączności radiowej z samolotami. Zmodyfikowany zostanie również system powiadamiania o incydentach. Zmiany mają zapewnić, by kontrolerzy ruchu lotniczego byli wyposażeni w wiedzę, umiejętności i narzędzia identyfikowania statków powietrznych z którymi ATC ma zakłóconą komunikację, by usprawnić współpracę z innymi agencjami, oraz zwiększyć dokładność wstępnych dochodzeń.


Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony