FAA zmienia procedury na wypadek utraty łączności
Administrator Federalnej Agencji Lotnictwa USA (FAA), Randy Babbitt na konferencji prasowej powiedział, iż FAA zbyt późno poinformowała Dowództwo Obrony Północnoamerykańskiej Przestrzeni Powietrznej (NORAD) o sprawie niekontrolowanego lotu linii Northwest i dodał, że w przypadku podobnych zdarzeń w przyszłości ma się to zmienić.
W zeszłym miesiącu samolot linii Northwest (nr lotu 188), minął o 280 km docelowe lotnisko w Minneapolis. FAA przez ponad godzinę od utraty kontaktu radiowego z załogą nie poinformowała o tym fakcie innych agencji. W publikacji prasowej, FAA oświadczyła, iż „przedsięwzięła odpowiednie kroki, aby jak najszybciej przedstawić wstępne informacje dotyczące zdarzeń w ruchu lotniczym odpowiednim władzom.”
Do końca stycznia 2010 roku FAA zamierza zmienić procedury i zakres szkolenia kontrolerów na wypadek braku łączności radiowej z samolotami. Zmodyfikowany zostanie również system powiadamiania o incydentach. Zmiany mają zapewnić, by kontrolerzy ruchu lotniczego byli wyposażeni w wiedzę, umiejętności i narzędzia identyfikowania statków powietrznych z którymi ATC ma zakłóconą komunikację, by usprawnić współpracę z innymi agencjami, oraz zwiększyć dokładność wstępnych dochodzeń.
Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AVweb.
Komentarze