Kolejne pismo Ministra Energii w sprawie obrotu benzyną lotniczą bez koncesji
Niniejszym prezentujemy odpowiedź Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego na wniosek Grzegorza Brychczyńskiego z Polskiego Klubu Lotniczego w sprawie stanowiska, a także roli Ministerstwa zarówno w procesie poselskiej inicjatywy ustawodawczej, jak też w procesie wydawania aktów wykonawczych odnośnie obrotu bez koncesji benzyną lotniczą.
Jak podkreśla Grzegorz Brychczyński, w nawiązaniu do odpowiedzi udzielonej Aeroklubowi Krakowskiemu zdziwienie budzi akapit str 2 odpowiedzi... W szczególności do obrotu benzyną lotniczą odnosi się art. 18 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw, z których w opinii Ministerstwa Energii można pośrednio wyinterpretować, że podmioty wykonujące tę działalność mogą ją wykonywać bez koncesji do czasu określonego w art. 18 ust. 3 tej ustawy....
„Będę wysoce zobowiązany Panu Ministrowi Kowalczykowi jak odpowiedzialnemu w imieniu Pani Premier za proces legislacyjny za WYINTERPERTOWANIE tej odkrywczej myśli Pana Ministra Energii, ponieważ nie jasnym jest stwierdzenie Pana Ministra kto ma wyinterpretować tę tezę.
Pozwalam sobie zauważyć że jakość otoczenia regulacyjnego stanowi jeden z podstawowych wymiarów funkcjonowania nowoczesnego państwa prawa, a regulacje mają być proste, jasne, stabilne i powinny zawierać przewidywalne ramy legislacyjne. W procesie legislacyjnym i podejściu do sposobu tworzenia prawa i jego stosowania, kluczową jest analiza przewidywanych skutków społecznych i gospodarczych oraz prowadzenie polityki w oparciu o dowody analityczne.
Stanowisko Pana Ministra Energetyki zdecydowanie stoi w sprzeczności do czytelności w warstwie merytorycznej i odpowiedzialności interpretacyjnej mającego obowiązywać prawa. Tak więc ufam że Pan Minister Kowalczyk pochyli się nad moją prośbą i udzieli drogą elektroniczną na mój adres odpowiedzi w tej sprawie, jako że środowisko lotnicze w imieniu którego zajmowałem głos w sprawie paliw lotniczych oczekuje jasnych stwierdzeń w udzielanych odpowiedziach w sprawach dotyczących bezpieczeństwa operacji lotniczych, a takim niewątpliwie jest problem dystrybucji paliwa lotniczego".
Odnosząc się do sprzedaży z wykorzystaniem stacji kontenerowej warto podkreślić, iż tego rodzaju sprzedaż paliw ciekłych jest dozwolona wyłącznie w celu zaopatrzenia w paliwa ciekłe Sił Zbrojnych, jednostek pływających żeglugi morskiej i śródlądowej, kolejnictwa oraz statków powietrznych lotnictwa cywilnego, a także w celu realizacji inwestycji o znaczeniu krajowym (przypis redakcji).
Czytaj również:
List otwarty do Premier w sprawie sprzedaży paliw na małych lotniskach
Paliwa lotnicze na małych lotniskach - odpowiedź Ministerstwa Energii na wniosek w sprawie
Dalsza walka ... o racjonalność w sprawie paliwa lotniczego
Koniec z dostępnością paliwa AVGAS na małych lotniskach? Uchylony zapis dotyczący zwolnienia z koncesji
Komentarze