Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rośnie znaczenie Stowarzyszenia LAMA

Większość wolnych ludzi zdaje sobie sprawę, że wolność związana jest z odpowiedzialnością, co w lotnictwie dodatkowo podkreśliło pojawienie się przepisów dotyczących Pilot Sport/Light-Sport Aircraft, wydanych w lipcu 2004.

"Sama liczba nowych modeli LSA - 115 w ciągu zaledwie sześciu lat - to dowód rozkwitu innowacji, które idą w parze z większą swobodą i zredukowanymi przepisami. Wysokie bezpieczeństwo branży zyskuje sławę poprzez oceny głoszone publicznie przez Administratora FAA, Randy Babbitta. Pozytywne rezultaty przyniosły również działania mające na celu poprawę jakości szkoleń dla pilotów, a dystrybucja samolotów i rozwój instytucji obsługujących LSA zwiększa się, wbrew bardzo trudnej sytuacji panującej w gospodarce światowej", powiedział Dan Johnson, prezes Stowarzyszenia Producentów Lekkich Statków Powietrznych (LAMA).

Ostatnim dużym osiągnięciem LAMA jest założenie strony LAMAsafety.org, które to działanie organizacja podjęła w odpowiedzi na potrzeby FAA i przemysłu. Serwis może pomóc właścicielom i mechanikom znaleźć Biuletyny Bezpieczeństwa i inne informacje wymagane dla zapewnienia stałego monitorowania bezpieczeństwa floty LSA. Witryna udostępnia również wszystkie informacje, które mogą pomóc użytkownikom w kontynuacji latania statkiem powietrznym, którego producent ogłosił upadłość. Starania te wygenerowały silne poparcie ze strony FAA, powiedział Johnson.

Aby zapewnić najwyższy poziom kontroli bezpieczeństwa w interesie konsumentów, LAMA podjęła współpracę z Lotniczym Uniwersytetem Embry Riddle (ERAU). W styczniu 2011 r., LAMA podpisała protokół porozumienia z Centrum Badań Eagle Flight przy ERAU, dzięki czemu personel Embry Riddle ma zapewnić audyt spółkom LSA poprzednio przeprowadzanych przez LAMA.

W 2010 roku LAMA (USA) utworzyła oddział LAMA Europe, czego głównym celem była chęć wspierania producentów w Unii Europejskiej. Umowę o sformowaniu grupy podpisało ponad 30 spółek, których przedstawiciele spotkali się ponownie na pokazach AERO we Friedrichshafen. „LAMA Europe jest kierowana przez Jana Fridricha z Czech, który był i jest niestrudzonym orędownikiem przemysłu LSA w Europie", powiedział Johnson.

LAMA uzgodniła niedawno z GAMA regularne spotkania z podmiotami z branży zarówno sektora LSA, jak i GA. Taka współpraca między organizacjami (również z AOPA i EAA) ma wzmocnić sektor Light-Sport, rozszerzyć i zapewnić mu postęp w ulepszaniu i rozwoju lotnictwa. Kolejnym ważnym sukcesem było stworzenie wystaw LSA Mall na najważniejszych imprezach lotniczych, takich jak Sun 'n Fun, AirVenture i szczyt AOPA. Kolekcja najlepiej sprzedających się marek tego segmentu została doceniona przez uczestników tych wydarzeń, gdyż zwiększa możliwości dokonania porównania oraz ułatwia zainteresowanym pilotom zlokalizowanie głównych wystaw firm, którym chcą dokładniej się przyjrzeć.

"Z przyjemnością przypominamy, że wszystkie poprzedzające działania miały miejsce w ciągu zaledwie dwudziestu kilku ostatnich miesięcy, w dosyć trudnym okresie dla inicjowania nowych działań", zaznaczył Johnson. "Jesteśmy wdzięczni za wsparcie ze strony wielu organizacji, których nie sposób wymienić i za pomoc takich jednostek, jak m.in. AOPA, EAA i GAMA.

LAMA jest stowarzyszeniem handlowym branży lotnictwa lekkiego. Założone w 1984 roku, reprezentuje około 100 podmiotów społeczności biznesowych LSA, w tym producentów statków powietrznych, producentów silników, awioniki oraz części, dostawców, dystrybutorów, szkół lotniczych oraz innych. LAMA prowadzi LAMAsafety.org, w celu rozpowszechniania informacji doradczych dot. bezpieczeństwa dla przemysłu. Organizacja niedawno zdobyła poparcie FAA dla strony internetowej dot. bezpieczeństwa oraz z sektora ubezpieczeń na realizację programu kontroli.

Listę członków LAMA można znaleźć na stronie LAMA.bz

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony