Przejdź do treści
Źródło artykułu

Po katastrofie w Louisville UPS i FedEx uziemiają flotę MD-11

7 listopada 2025 r., firmy UPS i FedEx poinformowały, że uziemiły wspólnie flotę ponad 50 samolotów cargo McDonnell Douglas MD-11. Decyzja została podjęta po katastrofie w Louisville (Kentucky), w której zginęło łącznie co najmniej 14 osób.

Do wypadku doszło we wtorek wieczorem. Samolot MD-11 należący do UPS rozbił się tuż po starcie z międzynarodowego lotniska w Louisville. FedEx użytkuje 28 samolotów MD-11, natomiast UPS miał przed katastrofą 27 takich maszyn. „Podjęliśmy tę decyzję z wyprzedzeniem, na zalecenie producenta samolotów” – przekazał UPS w oświadczeniu.

Firma Boeing, która w 1997 r. przejęła program MD-11 po fuzji z McDonnell Douglas, nie udzieliła jeszcze komentarza w tej sprawie. Produkcja MD-11 zakończyła się w 2000 r., a czternaście lat później z regularnych lotów zostały wycofane samoloty pasażerskie tego typu.

FedEx, dysponujący flotą 700 samolotów, ogłosił wdrożenie planów awaryjnych, by uniknąć zakłóceń w działalności. UPS dodał, że samoloty MD-11 stanowią zaledwie 9% jego floty.

Mimo to potencjalne opóźnienia mogą mieć poważne konsekwencje, ponieważ obie firmy są kluczowymi ogniwami w globalnym transporcie towarów dla największych detalistów, takich jak Amazon, Walmart i Target, a także dla producentów i innych przedsiębiorstw.

UPS jest również głównym dostawcą usług lotniczych dla amerykańskiej poczty (USPS), przewożąc przesyłki priorytetowe i ekspresowe.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony