Przejdź do treści
NTSB
Źródło artykułu

NTSB: Pilot stracił kontrolę nad samolotem podczas lądowania z bocznym wiatrem

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z wypadku samolotu North American AT-C6, który miał miejsce w lutym 2010 r. w Mesa, w stanie Arizona. W wyniku zdarzenia statek powietrzny w dość poważnym stopniu został uszkodzony. Publikacja w zamierzeniach ma służyć jako narzędzie szkoleniowe i ma pomóc pilotom unikać błędów popełnianych przez innych.

Zgodnie z raportem, pilot ćwiczył starty i lądowania na pasie startowym 22L miejscowego lotniska. W momencie wykonywania operacji, wiatr wiał z kierunku 160 stopni z siłą 10 węzłów. Podczas jednego z lądowań samolot zbyt mocno przyziemił, co spowodowało, że odbił się nawierzchni drogi startowej. Następnie pilot próbował dotknąć pasa wszystkimi trzema kołami podwozia, jednak podmuch wiatru podniósł lewe skrzydło. Lotnik manewrował, aby skorygować przechył, ale tylne kółko nie było jeszcze na ziemi i samolot skręcił w lewo, w konsekwencji powoując zwiększony nacisk na prawe koło podwozia głównego, które się złożyło.

NTSB, jako prawdopodobną przyczynę zdarzenia wskazała niespodziewany podmuch wiatru oraz nieutrzymanie kontroli kierunku poruszania się samolotu po przyziemieniu.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie NTSB.gov

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony