CTLS w służbie policji hrabstwa Tulare w USA
Jak twierdzi kapitan David Williams z biura Szeryfa Hrabstwa Tulare, które położone w pobliżu Narodowego Parku Sekwoi (Sequoia National Forest), ok. 170 km na północ od Los Angeles, miejscowa policja boryka się z takimi samymi ograniczeniami budżetu, jak wiele innych podobnych jednostek w kraju. W związku z tym faktem, postanowiono zakupić lekki samolot sportowy Flight Design CTLS.
Według gazety Visalia Times-Delta, w standardowej sytuacji urzędnicy biura szeryfa zakupiliby nowy śmigłowiec, ale obecny budżet nie pozwala na większe wydatki. "Helikopter kosztowałby dużo więcej, co jest niezwykle istotne w tych trudnych ekonomicznie czasach", wyjaśnił Williams. „I dlatego zamiast niego zostanie zakupiony CTLS, a większość kosztów pokryje fundusz Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego”, dodał.
Szeryf Castellon stwierdził, iż "Choć ten samolot nie posiada takich możliwości co śmigłowiec, to może z powodzeniem wykonywać większość zadań przypisanych konstrukcji obecnie wykorzystywanej przez departament (dwusilnikowa Cessna Skymaster z 1973), a co najważniejsze, może to zrobić przy o wiele niższych kosztach paliwa i serwisowania".
Maszyna będzie w stanie wykonać również niektóre zadania, które normalnie wykonuje helikopter, dodał Williams. LSA może się poruszać z prędkością zaledwie 80 km/h i dzięki temu krążyć nad konkretnym miejscem. Firma Flight Design zgodziła się zainstalować w samolocie kamerę wideo, na podczerwień oraz spotlight. Dodatkowo, Departament Szeryfa Hrabstwa Tulare planuje wyposażyć CTLS w pełni cyfrowy panel, łącznie z wbudowanym ekranem wyświetlającym obraz rejestrowany przez kamery, powiedział Williams.
W przypadku dwusilnikowej Cessny, którą biuro obecnie wykorzystuje, patrole lotnicze nie są zbyt opłacalnymi zadaniami. "Pali ona ok. 110 litrów paliwa na godzinę lotu, natomiast nowy samolot tylko 11-15 litrów i wykorzystuje zwykłe paliwo samochodowe zamiast lotniczego", dodał Williams
Williams uważa, że jego departament będzie pierwszą agencją, która będzie korzystać z lekkiego samolotu sportowego na rzecz wsparcia funkcji patrolowych. Castellon zgłosił szacowany roczny koszt eksploatacji CTLS w wysokości około 57 tys. dolarów, nie licząc kosztów uposażenia pilota i oficera taktycznego lotu – osoby, której zadaniem będzie obserwacja ziemi, operowanie kamerami i prowadzenie komunikacji ze służbami naziemnymi.
"Jesteśmy zadowoleni, że departament szeryfa jest drugim po straży pożarnej w Ekwadorze, który wykorzystuje CTLS do celów operacyjnych i jest to dowód, że maszyna tego typu może wykonywać takie zadania”, zauważył John Gilmore, kierownik sprzedaży krajowej Flight Design USA.
Niemiecka spółka Flight Design zajmuje się produkcją lekkich samolotów sportowych i dzięki dobrze przyjętej serii lekkich samolotów CT, pozostaje liderem na światowym rynku (ze sprzedażą ponad 1700 takich konstrukcji do 39 krajów). Jest to jeden z pierwszych samolotów, który został certyfikowany zgodnie ze standardami międzynarodowymi ASTM (American Society for Testing and Materials). Model CT ("technologia kompozytowa") pozostaje także najlepiej sprzedającym się LSA w Ameryce przez sześć kolejnych lat. Według planów, w tym roku ma zostać zaprezentowana czteromiejscowa wersja CTLS.
Więcej informacji na stronie FlightDesignUSA.com
Komentarze