CTLS na wyposażeniu straży pożarnej Ekwadoru
Lekkie samoloty sportowe na ogół są uważane za maszyny służące do lotów turystycznych, ale inaczej jest w Ekwadorze, gdzie w ostatnich dniach miejscowa straż pożarna otrzymała samolot CTLS Flight Design LSA (Light Sport Aircraft), który będzie przeznaczony do wykonywania zadań patrolowych.
Hugh Cobo, lider ochotniczej straży pożarnej z Bomberos de Cuenca, powiedział, że wybrał CTLS jako pierwszy samolot dla jednostki, ponieważ spełnia on wymagania w zakresie bezpieczeństwa i wydajności oraz jednocześnie zapewnia niską cenę zakupu, a także późniejsze koszty eksploatacji. „Konstrukcja ta z pewnością poprawi zdolność reagowania naszej jednostki, umożliwiając zebranie większej ilości i dokładniejszych danych na temat różnych sytuacji kryzysowych”, stwierdził Cobo. „Cuenca Fire Department wspiera inne jednostki straży pożarnej na terenie całego kraju i CTLS z pewnością będzie tutaj pomocnym narzędziem, na którym wszyscy będą mogli polegać”, dodał.
Piloci, którzy będą wykonywali loty na CTLS, byli gotowi do rozpoczęcia misji zaledwie po 10 godzinach szkolenia w powietrzu. Maszyna będzie stacjonowała na lotnisku La Mariscal Mar w Andach, które położone jest na wysokości 2530 metrów nad poziomem morza, ale jak zapewnia przedstawiciel producenta, samolot ten jest zdolny do operowania na takich wysokościach w pełnym, dwuosobowym składzie. Zgodnie z planami, maszyna ma wykonywać ok. 25 godzin lotów miesięcznie, zwiększając ten limit w momencie wystąpienia klęsk żywiołowych. „Dzięki CTLS, nasz departament będzie posiadał skuteczne narzędzie do wykonywania misji poszukiwawczych, rozpoznawczych i wsparcia działań naszych jednostek na ziemi”, dodał.
Hugh Cobo, lider ochotniczej straży pożarnej z Bomberos de Cuenca, powiedział, że wybrał CTLS jako pierwszy samolot dla jednostki, ponieważ spełnia on wymagania w zakresie bezpieczeństwa i wydajności oraz jednocześnie zapewnia niską cenę zakupu, a także późniejsze koszty eksploatacji. „Konstrukcja ta z pewnością poprawi zdolność reagowania naszej jednostki, umożliwiając zebranie większej ilości i dokładniejszych danych na temat różnych sytuacji kryzysowych”, stwierdził Cobo. „Cuenca Fire Department wspiera inne jednostki straży pożarnej na terenie całego kraju i CTLS z pewnością będzie tutaj pomocnym narzędziem, na którym wszyscy będą mogli polegać”, dodał.
Piloci, którzy będą wykonywali loty na CTLS, byli gotowi do rozpoczęcia misji zaledwie po 10 godzinach szkolenia w powietrzu. Maszyna będzie stacjonowała na lotnisku La Mariscal Mar w Andach, które położone jest na wysokości 2530 metrów nad poziomem morza, ale jak zapewnia przedstawiciel producenta, samolot ten jest zdolny do operowania na takich wysokościach w pełnym, dwuosobowym składzie. Zgodnie z planami, maszyna ma wykonywać ok. 25 godzin lotów miesięcznie, zwiększając ten limit w momencie wystąpienia klęsk żywiołowych. „Dzięki CTLS, nasz departament będzie posiadał skuteczne narzędzie do wykonywania misji poszukiwawczych, rozpoznawczych i wsparcia działań naszych jednostek na ziemi”, dodał.



Źródło artykułu
Komentarze