Przejdź do treści
Źródło artykułu

Prezentacja pierwszego produkcyjnego egzemplarza Cessny SkyCourier

4 lutego 2022 r. w Wichita w Stanach Zjednoczonych miała miejsce prezentacja pierwszego produkcyjnego egzemplarza Cessny SkyCourier. Jak informuje producent, dostawa do klienta, którym jest firma FedEx, ma nastąpić jeszcze w pierwszej połowie 2022 r.

„Dzisiaj jest satysfakcjonujący dzień dla naszej załogi, która pracowała nad zaprojektowaniem i zbudowaniem tego, co moim zdaniem stanie się legendarnym samolotem dla naszej firmy” – powiedział Ron Draper, prezes Textron Aviation. „SkyCourier zapewnia imponującą kombinację elastyczności kabiny, ładowności, osiągów i niskich kosztów eksploatacji w segmencie dwusilnikowych konstrukcji użytkowych. Z niecierpliwością czekamy na moment, kiedy ten niezwykle wszechstronny samolot wejdzie na rynek”.

Od początku istnienia SkyCourier, klient FedEx Express i inni członkowie Rady Doradczej Klienta Textron Aviation odegrali kluczową rolę w kształtowaniu projektu samolotu, od metod produkcji i materiałów, po cechy produktu i łatwość serwisowania. Wysoko wykwalifikowani pracownicy Textron Aviation uwzględnili te opinie i znaleźli możliwości maksymalizacji jakości i precyzji, jednocześnie spełniając i przekraczając oczekiwania klientów.

Produkcja SkyCourier obejmuje wiele najnowszych osiągnięć w produkcji samolotów, w tym zastosowanie obróbki monolitycznej w całym płatowcu. Dzięki tej technice główne zespoły są frezowane z jednego kawałka metalu, a nie składane z mniejszych kawałków, co zmniejsza ogólną liczbę części i skutkuje dokładniejszymi tolerancjami ułatwiającymi montaż.

Zaprojektowany z myślą o łatwości serwisowania, SkyCourier oferuje punkty szybkiego dostępu w całym samolocie do kontroli i napraw. Zespół opracował również innowacyjne, oczekujące na opatentowanie fotele i schowki nad głową, które mogą być szybko montowane lub demontowane.

Pierwszy SkyCourier (z oznaczeniem modelu CE-408) został oblatany w maju 2020 r. i do chwili obecnej spędził w powietrzu ponad 2100 godzin. Aktualnie producent ma zamówienia na 100 egzemplarzy SkyCourier, w tym 50 w konfiguracji cargo i 50 kolejnych opcjonalnie. Model 408 SkyCourier będzie dostępny zarówno w wersji cargo, jak i pasażerskiej, która będzie mogła pomieścić do 19 osób.

Samolot wyposażony jest w dwa silniki Pratt & Whitney PT6A-65SC, czterołopatowe, 110-calowe śmigła McCauley C779, zintegrowaną awionikę Garmin G1000 NXi, a także pokład z płaską podłogą mogąca pomieścić 3 kontenery transportowe LD3. Samolot będzie mógł wykonywać loty z maksymalnymi prędkościami 200 ktas na odległość do 900 NM i przewozić do 2700 kg ładunku.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony