Przejdź do treści
Samoloty pasażerskie należące do chińskich przewoźników
Źródło artykułu

Prognoza Airbusa dla Chin na najbliższe 20 lat

Airbus przewiduje, iż jeśli w ciągu najbliższych 20 lat popyt na chińskim rynku przewozów wzrośnie do spodziewanego poziomu, to kraj ten będzie potrzebował ok. 5300 nowych samolotów pasażerskich i transportowych. Według producenta, w latach 2014-2043, wartość chińskich zamówień wyniesie około 820 mld dolarów, co będzie stanowiło 17% zapotrzebowania światowego, które ogółem wyniesie powyżej 31 tys samolotów.

Spośród 5300 maszyn – 3500 będą to samoloty wąskokadłubowe, 1500 szerokokadłubowe, a pozostałe 300, to segment bardzo dużych odrzutowców. Airbus oczekuje od Chin, że zarówno w regionie, jak i na świecie staną się krajem wiodącym pod względem ruchu lotniczego i będą stanowiły doskonały przykład dla innych. Optymistyczna prognoza jest efektem boomu chińskiej gospodarki, gwałtownej urbanizacji  i wzrostu przeciętnych wynagrodzeń. Firmy wierzą, że w ciągu najbliższych 10 lat Chiny staną się światowym liderem w krajowym ruchu lotniczym wyprzedzając USA w kwestii liczby pasażerów (do 2023 r.) i wzrostu przychodów z tzw. pasażerokilometra RPK (do 2027 r.).

Według firmy Global Market Forecast, przeciętnie coroczne tempo wzrostu dla rynku krajowego w ciągu najbliższych 20 lat, spodziewane jest na poziomie 7,1%, ale w latach 2014-2023 wzrost ma być większy i wynieść rocznie ok. 8,3%. Wewnętrzny rynek chiński zanotuje największy przepływ ruchu lotniczego na świecie i z perspektywy RPK będzie stanowił 11,9% ruchu światowego. Przeciętnie  coroczne tempo wzrostu dla ruchu międzynarodowego w i poza Chinami będzie tymczasem wzrastało przeciętnie o ok. 8,1%.

Airbus przewiduje także coroczny wzrost przeciętnie o ok. 7% ruchu lotniczego pomiędzy Chinami, a wschodzącymi rynkami azjatyckimi, 6% pomiędzy Chinami, a USA oraz 5,6℅ pomiędzy Chinami, a Europą Zachodnią.

Jak twierdzi dyrektor zarządzający Airbusa „Krajowy ruch pasażerski na rynku chińskim w ciągu ostatnich 10 lat wzrósł ponad 4 krotnie, a udział floty Airbusa w eksploatacji statków powietrznych, które mogą zabrać ponad 100 pasażerów na chińskim rynku osiągnął w 2013 r. 50%. W ciągu następnych 20 lat największe zapotrzebowanie na samoloty pasażerskie będzie generowane właśnie przez Państwo Środka”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony