Pierwsze dostawy G500 rozpoczną się dopiero w 2018 r.
Opóźnione dostawy podzespołów zmusiły firmę Gulfstream do wycofania się z obietnicy dostarczenia pierwszego egzemplarza G500 przed terminem do końca tego roku, powiedział Jason Aiken dyrektor finansowy spółki dominującej General Dynamics.
Jednak ten duży odrzutowiec biznesowy wejdzie do służby na "początku 2018 roku", co jest zgodne z pierwotnym planem rozwoju Gulfstreama, zaprezentowanym w 2014 roku.
Aiken odmówił zidentyfikowania dostawcy, który spowodował opóźnienie, ale dodał, że błąd wynikał z niewłaściwego przygotowania dokumentów wymaganych do spełnienia wymagań certyfikacyjnych Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Model G500 jest pierwszym marki Gulfstream, który będzie jednocześnie certyfikowany przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) oraz EASA.
Biznes jet będzie napędzany silnikami PW814GA (G500) i według specyfikacji Gulfstreama, oferuje optymalne połączenie szybkości, wygody szerokiej kabiny i wydajności, a także zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi i funkcje bezpieczeństwa.
Przy prędkości 0,85 Macha zasięg G500 wynosi 9260 km, a przy 0,90 Macha 7038 km. Maksymalna prędkość samolotu wynosi 0,925 Macha i jest dokładnie taka sama jak w przypadku flagowego modelu G650ER.
Komentarze