Śledzenie rejsów ponad Oceanem Indyjskim – demonstracja systemu Aireon

Śledzenie trasy lotu samolotu ponad Oceanem Indyjskim

Portal FlightAware opublikował animację przedstawiającą trasę lotu samolotu pasażerskiego podczas przelotu ponad Oceanem Indyjskim.  Jednak opcja ta nie jest jeszcze powszechnie dostępna, a była to tylko demonstracja firmy Aireon, twórcy pierwszego na świecie systemu nadzoru ruchu lotniczego ADS-B opartego o łączność satelitarną.

Próbę przeprowadzono 21 lutego na przykładzie rejsu Singapore SQ479 z Johannesburga do Singapuru, który wykonywany był na samolocie A350-941. Firma Aireon specjalizująca się w monitorowaniu ruchu lotniczego już wcześniej oświadczyła, że może zaoferować środowisku lotniczemu bezpłatne globalne rozwiązanie pozwalające na automatyczny monitoring lotu samolotu w sytuacjach nadzwyczajnych, pod warunkiem wyposażenia statków powietrznych w ADS-B.

Usługa Aireon ALERT (Aircraft Locating and Emergency Response Tracking) może umożliwić ekipom ratowniczym na uzyskanie informacji o ostatnim torze lotu każdego samolotu (wyposażonego w 1090 MHz ADS-B) w przestrzeni powietrznej, gdzie monitoring samolotu nie jest dostępny. Może to w znacznym stopniu zwiększyć bezpieczeństwo operacji lotniczych nad oceanami i w oddalonych rejonach, gdzie nie sięgają obecnie stosowane konwencjonalne systemy naziemne kontroli lotu samolotu.

Aireon LLC jest spółką joint venture, do której należy firma Iridium Communications oraz organizacje kontroli ruchu lotniczego z kilku krajów: NAV CANADA (Kanada), ENAV (Włochy), IAA (Irlandia) i Naviair (Dania).

Możliwości systemu i trasę przelotu rejsu Singapore SQ479 można zobaczyć tutaj (LINK)

Źródło: FlightAware
comments powered by Disqus