Przejdź do treści
Źródło artykułu

Śledzenie rejsów ponad Oceanem Indyjskim – demonstracja systemu Aireon

Portal FlightAware opublikował animację przedstawiającą trasę lotu samolotu pasażerskiego podczas przelotu ponad Oceanem Indyjskim.  Jednak opcja ta nie jest jeszcze powszechnie dostępna, a była to tylko demonstracja firmy Aireon, twórcy pierwszego na świecie systemu nadzoru ruchu lotniczego ADS-B opartego o łączność satelitarną.

Próbę przeprowadzono 21 lutego na przykładzie rejsu Singapore SQ479 z Johannesburga do Singapuru, który wykonywany był na samolocie A350-941. Firma Aireon specjalizująca się w monitorowaniu ruchu lotniczego już wcześniej oświadczyła, że może zaoferować środowisku lotniczemu bezpłatne globalne rozwiązanie pozwalające na automatyczny monitoring lotu samolotu w sytuacjach nadzwyczajnych, pod warunkiem wyposażenia statków powietrznych w ADS-B.

Usługa Aireon ALERT (Aircraft Locating and Emergency Response Tracking) może umożliwić ekipom ratowniczym na uzyskanie informacji o ostatnim torze lotu każdego samolotu (wyposażonego w 1090 MHz ADS-B) w przestrzeni powietrznej, gdzie monitoring samolotu nie jest dostępny. Może to w znacznym stopniu zwiększyć bezpieczeństwo operacji lotniczych nad oceanami i w oddalonych rejonach, gdzie nie sięgają obecnie stosowane konwencjonalne systemy naziemne kontroli lotu samolotu.

Aireon LLC jest spółką joint venture, do której należy firma Iridium Communications oraz organizacje kontroli ruchu lotniczego z kilku krajów: NAV CANADA (Kanada), ENAV (Włochy), IAA (Irlandia) i Naviair (Dania).

Możliwości systemu i trasę przelotu rejsu Singapore SQ479 można zobaczyć tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony