Przejdź do treści
Flaris LAR 1 na lotnisku Zielona Góra Babimost (fot. Flaris)
Źródło artykułu

Flaris wznosi się szybko. Jednosilnikowy odrzutowiec polskiej konstrukcji przechodzi testy w locie

Trwają próby w locie najszybszego i najtańszego na świecie pasażerskiego odrzutowca Flaris LAR 1. Do tej pory Flaris wykonał już 42 starto-lądowań na lotnisku Zielona Góra Babimost (EPZG) oraz odbył dwa godzinne loty.

Podczas przeprowadzonych 30 kwietnia prób w locie odnotowano niewiarygodnie dużą prędkość wznoszenia samolotu, powyżej 40m/sek.

Takie własności umożliwią zajęcie poziomu lotu FL250 (7620 metrów) w zaledwie trzy minuty po starcie, skracając czas przebywania samolotu w trudnych warunkach, np. w oblodzeniu – wyjaśnia Rafał Ładziński, Dyrektor Programowy Flaris.

Obecnie komputery FFAS gromadzą dane o własnościach samolotu oraz silnika Williams FJ33-5A (w który został wyposażony Flaris) w celu wypracowania optymalnych warunków pracy urządzeń we wszystkich fazach lotu samolotu.

Flaris jest nowoczesnym środkiem transportu osobistego, biznesowo-rodzinnym odrzutowcem dla każdego, kto ceni sobie elastyczność i szybkość podróżowania bezpośrednio do celu. Tworzy nową kategorię małych ekonomicznych odrzutowców dyspozycyjnych High Speed Personal Jet HPJ umożliwiających operowanie z krótkich, słabo przygotowanych lądowisk trawiastych. Oferuje szybki lot z prędkością 770km/h TAS na poziomie FL250, 7600m. Planowany zasięg samolotu wynosi ponad 3000km.


Przeczytaj również:
Flaris LAR 1: "Wiele osób już na starcie skazywało projekt na porażkę..."

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony