Przejdź do treści
Źródło artykułu

Flaris przechodzi testy autorskich systemów. Będzie jeszcze łatwiejszy w pilotażu

Producent najmniejszego a zarazem najszybszego odrzutowca dyspozycyjnego Flaris Lar 1 prowadzi obecnie próby systemów samolotu. Testowany jest system hydrauliczny oraz system wypuszczania podwozia.

Prowadzone są także testy autorskiego komputera pokładowego FFAS, który integruje popularny wśród pilotów General Aviation, navigation Garmin G600 wraz z cyfrowym autopilotem nowej generacji produkowanym przez firmę Genesys Aerosystems oraz autorski autotrotle sterujący komputerem ECU silnika Williams FJ33-5A.

Celem testów systemów jest zebranie informacji i sprawdzenie poziomu kompatybilności komputerów pokładowych.

Flaris jest najmniejszym, najszybszym i najbardziej zaawansowanym odrzutowcem dyspozycyjnym, który tworzy nową klasę HPJ (High Speed Personal Jet). Jest bezkonkurencyjnie bezpieczny ze względu na charakterystyki szybowcowe i ratunkowy system spadochronowy – zapewnia Rafał Ładziński, pomysłodawca i producent odrzutowca.
 
Flaris będzie oferowany również jako opcjonalnie pilotowany samolot umożliwiający start i lądowanie z lotnisk aeroklubowych. Zadaniem systemu FFAS ma być więc ułatwienie obsługi samolotu. Począwszy od automatycznej, prowadzącej pilota krok po kroku, check listy po funkcje OPV optional piloting vehicle.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony