Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy Eurocopter EC130 T2 dostarczony do Wspólnoty Niepodległych Państw

Eurocopter dostarczył pierwszy śmigłowiec EC130 T2 klientowi w Kazachstanie. Tym samym firma wprowadziła najnowszą wersję jednosilnikowego EC130 na rynek Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) i rozszerzyła swoje wpływy w regionie odnotowującym ciągły wzrost popytu na wiropłaty.

Najnowszy EC130 T2, skonfigurowany na potrzeby transportu pasażerów, został dostarczony w tym miesiącu prosto z siedziby Eurocoptera w Marignane, we Francji.

Jesteśmy niezwykle dumni, że dostarczyliśmy jeden z pierwszych EC130 T2 do Kazachstanu, co pokazuje dynamikę rynku WNP”, skomentował Laurence Rigolini, prezes spółki-córki Eurocopter Vostok. „Jesteśmy pewni, że właściciel będzie pod wrażeniem EC130 T2, który łączy w sobie zalety jednosilnikowego śmigłowca o największej dostępnej w tej klasie kabinie na rynku ze zwiększonymi osiągami. Doskonale sprawdza się w transporcie osób, turystyce i obsłudze VIP, a te usługi bardzo szybko rozwijają się w regionie WNP. Śmigłowiec może również być wykorzystywany w misjach medycznych i przez służby publiczne”.

Wielofunkcyjny EC130 T2 ma przestronną kabinę w której mieści się pilot wraz z siedmioma pasażerami. Oprócz zwiększonych osiągów, konstrukcja jest bogata w wiele ulepszeń dzięki czemu utrzymanie śmigłowca jest łatwiejsze, a przerwy pomiędzy przeglądami mogą być dłuższe.

Ponad 70 procent struktury płatowca EC130 T2 zostało zmodyfikowane w porównaniu z poprzednikiem EC130 B4. Nowe i polepszone funkcje obejmują: zastosowanie mocniejszego silnika turbowałowego 2D Arriel i zmodernizowanej przekładni głównej; zastosowanie aktywnego układu tłumienia drgań; poprawę systemów wentylacji, dystrybucji i osuszania powietrza; przeprojektowanie wnętrza kabiny z zastosowaniem całkowicie płaskiej podłogi; aktualizację systemów kokpitu dla wygodniejszej obsługi interfejsu; zamontowanie nowych foteli zwiększających komfort podróży pasażerów; integrację odpornego na uderzenia zbiornika paliwa oraz zwiększoną dostępność systemów elektrycznych i klimatyzacyjnych dla ułatwienia konserwacji.

Osiągi EC130 T2 zostały tak zwiększone, aby umożliwić większą maksymalną masę startową (2500 kg z ładunkiem wewnątrz kadłuba i 3050 kg podczas przewozu podwieszanego ładunku) oraz prędkość większą o 10 węzłów. Nawet przy tych zwiększonych osiągach zewnętrzny poziom hałasu EC130 T2 nie przekracza ścisłych norm obowiązujących dla lotów nad Parkiem Narodowym w obrębie Wielkiego Kanionu w USA, co jest ważnym wskaźnikiem dla biur podróży na całym świecie.

Opcjonalne funkcje EC130 T2 to nowej generacji układ klimatyzacji, przyciemniana przednia szyba i przesuwne drzwi pasażera. Układ klimatyzacji cechuje poprawa wydajności, efektywna regulacja temperatury oraz lepsza dystrybucja powietrza. Wywodząca się z systemu zastosowanego w siedmiotonowym Eurocopterze EC175, klimatyzacja jest sterowana panelem, którego obsługa opiera się na z prostej logice działania podobnych urządzeń sterujących klimatyzacją w samochodach.

Eurocopter Vostok to całkowicie zależna spółka Eurocopter SAS. Powstała w 2005 roku, aby świadczyć usługi sprzedaży i wsparcia dla klienta, oraz nadzorować flotę w Rosji i krajach WNP. Obecnie już ponad 140 śmigłowców Eurocoptera jest użytkowanych na tym rynku. Tym samym udział Eurocoptera w rynku zachodnich śmigłowców o silnikach turbinowych obecnych na terenie Rosji i krajów WNP przekroczył 70 procent.

W ramach swojej działalności na terenie krajów WNP i długofalowego zaangażowania w regionie, Eurocopter rozwinął silne partnerstwo z Kazachstanem, zakładając spółkę Eurocopter Kazakhstan Engineering w joint venture z Astana International Airport. Spółka zajmuje się montażem śmigłowców i dostosowywaniem ich do potrzeb klientów, a także zapewnia usługi serwisu, wsparcia i szkoleń. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony