Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Emirates testują innowacyjny system monitorowania pogody zimą

Linie Emirates rozpoczęły próby innowacyjnej technologii wspierającej proces decyzyjny, która ułatwia zarządzanie operacyjne oraz zwiększa bezpieczeństwo i ekologiczność w ekstremalnych oraz niebezpiecznych warunkach pogodowych panujących w zimie. We współpracy z firmą Vaisala, czołowym dostawcą usług w zakresie pomiarów środowiskowych i przemysłowych z Finlandii, przewoźnik zaczął testować działanie systemu CheckTime w warunkach zimowych w Kopenhadze i Chicago.

CheckTime wykorzystuje pomiary czynników, takich jak temperatura, wiatr czy różne rodzaje opadów atmosferycznych, dokonywane w czasie rzeczywistym przez stacje pogodowe do oszacowania wpływu panujących warunków atmosferycznych na płyn odladzający i przeciwoblodzeniowy, a następnie przekazuje wyniki pilotom poprzez lotniczy system adresowania i przekazywania wiadomości (ACARS). System CheckTime pozwala zastąpić procedurę ręczną, w której piloci korzystają z wykazu czasów zabezpieczenia przeciwoblodzeniowego i tablic informacyjnych oraz obserwują pogodę w celu ustalenia właściwej ilości płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego oraz czasu, w którym samolot może bezpiecznie wystartować w danych warunkach atmosferycznych.

Korzystając z precyzyjnego, zautomatyzowanego systemu wsparcia decyzyjnego zamiast dosyć uciążliwej procedury ręcznego pomiaru wymaganej ilości płynu, piloci Emirates będą mogli w większym stopniu skupić się na pozostałych aspektach bezpieczeństwa i operacji lotniczych, przygotowując się do lotu w ekstremalnych warunkach zimowych.

Kopenhaga i Chicago zostały wyznaczone jako stacje badawcze dla nowego systemu, ponieważ w obydwu miastach panują surowe zimy. Poza tym połączenia do Kopenhagi realizowane są przez samolot Airbus A380, a do Chicago – Boeing 777, co umożliwi liniom Emirates zdobycie doświadczenia w obsłudze systemu CheckTime na obu modelach używanych przez przewoźnika.  Podczas pierwszych prób linie korzystały z systemu CheckTime, stosując równolegle procedury ręczne obowiązujące podczas lotu w warunkach zimowych, aby móc potwierdzić i ocenić wyniki. 

Flota Emirates, w skład której wchodzą nowe, szerokokadłubowe i paliwooszczędne samoloty, należy do najmłodszych i najnowocześniejszych w całej branży. Dzięki współpracy z partnerami i inwestycjom w technologie, przewoźnik zapewnia obsługę pasażera na najwyższym poziomie bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i przy minimalnym wpływie na środowisko.

System CheckTime nie tylko ułatwi pilotom podejmowanie decyzji w zimowych warunkach pogodowych, ale może przynieść dodatkowe korzyści z ekologicznego punktu widzenia.

Dokładniejsze obliczenie ilości i stężenia płynu odladzającego i przeciwoblodzeniowego przed odlotem pozwoli zapobiec jego nadmiernemu zużyciu. Oprócz tego system przyczyni się do ograniczenia emisji spalin dzięki zmniejszonemu ruchowi pojazdów naziemnych oraz spalin z silników samolotów, ponieważ zmaleje liczba przypadków, gdy konieczne będzie zawrócenie maszyny ze względu na nieodpowiedni poziom płynu.

Linie Emirates będą testowały system CheckTime w Kopenhadze i Chicago do końca tej zimy. Decyzja o wprowadzeniu systemu w innych lokalizacjach obsługiwanych przez Emirates, gdzie panują podobne warunki pogodowe, zostanie podjęta po szczegółowej analizie wyników prób.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony