iConspicuity dla GA i wiropłatów w U-space i poza nią
W dniu 23 lutego 2022 r. EASA zorganizuje warsztaty internetowe dla społeczności GA i Rotorcraft. Ich celem jest przybliżeniem mapy drogowej EASA iConspicuity oraz omówienie niedawnej propozycji AMC/GM do SERA.6005(c).
Ta ostatnia od stycznia 2023 r. będzie wymagać, aby wszystkie załogowe statki powietrzne operujące w przestrzeni powietrznej w ramach niekontrolowanego ruchu były widoczne dla dostawców usług kosmicznych (USSP).
12:30 - 13:30 CET (UTC +1): Streaming nagranego materiału, który zostanie udostępniony do 16 lutego. Ta sesja jest przeznaczona głównie dla tych uczestników, którym nie udało się przestudiować i przejrzeć wcześniej opublikowanych materiałów informacyjnych.
13:30 - 15:30 CET (UTC +1): Eksperci EASA odpowiedzą na pytania zarejestrowanych uczestników warsztatów. Pierwszeństwo będą miały pytania przesłane przed warsztatem. Powinny się one opierać na wcześniej opublikowanych materiałach informacyjnych i można je zgłaszać z wyprzedzeniem za pomocą narzędzia SLIDO (które zostanie uruchomione do 16 lutego 2022 r.).
Grupa docelowa
Społeczność lotnicza, społeczność wiropłatów i inni użytkownicy przestrzeni powietrznej zwykle wykonująloty w ramach ruchu niekontrolowanego (np. paralotnie i motoparalotnie, mikroloty i wiatrakowce, konstrukcje zbudowane samodzielnie i zabytkowe, jedno i wielosilnikowe, szybowce i motoszybowce, lekkie i ciężkie wiropłaty, samoloty z napędem turbośmigłowym i turbinowym oraz wszystkie inne statki powietrzne eksploatowane zgodnie ze Znormalizowanymi Europejskimi Przepisami Lotniczymi - SERA)
Ten warsztat nie jest przeznaczony dla: przemysłu dronowego, operatorów dronów, dostawców usług kosmicznych i ATM. Ci i inni zainteresowani są zaproszeni do udziału w warsztatach EASA na temat NPA 2021-14 skupiających się na przepisach AMC/GM do U-space, zaplanowanych na 15 lutego 2022 r.
Więcej informacji na stronie www.easa.europa.eu
Komentarze