Nowy system AFS-2 w Hadronie XX
Firma Dudek Paragliders poinformowała o wdrożeniu do produkcji nowego systemu AFS-2, który zastępuje dotychczasowy AFS (Aerodynamical Flaps System).
AFS-2 pozwala na całkowite wyeliminowanie błędu polegającego na jednoczesnym używaniu AFS i trymerów.
Aktywuje się go poprzez założenie zawleczek. W momencie odpuszczenia trymera zawleczki wysuwają się automatycznie i AFS-2 staje się nieaktywny. Poprawna dezaktywacja systemu AFS-2 polega na wyciągnięciu zawleczek przez pilota a nie w skutek błędu, czyli poprzez pomyłkowe użycie trymera, gdy AFS-2 jest aktywny.
Firma Dudek Paragliders przypomina, że używanie speed systemu podczas, gdy AFS-2 jest aktywny, nadal jest zabronione a nowe rozwiązanie nie zabezpiecza przed tego typu błędem.
AFS-2 można używać do startu w bezwietrznych warunkach, choć nie jest to bezwzględnie konieczne. Może też być używane do latania w termice, lub przy lądowaniu w bezwietrzu.
Aktywowanie AFS-2 w powietrzu wymaga użycia obu rąk, dlatego może to stanowić pewną trudność dla niektórych pilotów. Producent zaleca więc ostrożność, lub rezygnację z tej czynności (różnica w zachowaniu skrzydła przy lądowaniu nie jest aż tak znacząca).
Aktywowanie AFS-2 w trakcie lotu powinno odbywać się w spokojnym powietrzu, na zniżaniu (na wolnych obrotach). Naprzemienne aktywowanie w pierwszym momencie powoduje powolny zakręt, który zwalnia, nie pogłębia się, więc nie stanowi zagrożenia ale pilot musi być na to przygotowany i odpowiednio zaplanować ewentualne podejście do lądowania.
Szczegóły dotyczące nowego systemu AFS-2 znajdują się w uaktualnionej wersji podręcznika Hadrona XX oraz w materiale informacyjnym.
Komentarze