Przejdź do treści
Nemo 4 (fot. dudek.eu)
Źródło artykułu

Nowe skrzydło – Nemo 4

Firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Nemo 4.

Nemo 4 to skrzydło polecane jako pierwszy zakup po ukończeniu kursu, szczególniej jeśli także na nim się szkoliłeś. Jeszcze długo po szkoleniu będziesz mógł odkrywać jego możliwości, a ono zapewni Ci bezpieczeństwo, dobre osiągi i wszechstronność na różnych płaszczyznach latania rekreacyjnego. Wybaczy Ci wiele błędów i przygotuje do dalszego rozwoju – mówi producent.

W nowym Nemo 4 w porównaniu z poprzednikiem najbardziej zmienił się jego wygląd. To w nim po raz pierwszy zastosowane zostały nowe zestawy kolorów – Trzy Nastroje (Three Moods) – Harmony, Energy, Passion.

Na prośbę instruktorów firma Dudek Paragliders poszerzyła o 5 kg w górę zakres wagowy EN/LTF dwóch najpopularniejszych rozmiarów Nemo 4: rozmiar 23 do 55-80 kg, oraz rozmiar 25 do 70-95 kg. Dzięki tej zmianie łatwiej jest skompletować zestaw skrzydeł na potrzeby szkół latania.

Pozostałe drobne zmiany, to powrót do 100% udziału linek Edelrid w olinowaniu, zmiana kolorów niektórych linek, dopasowanie cyklu produkcyjnego do najnowszych rozwiązań, które firma stosuje w swojej fabryce.

Nemo 4 jest certyfikowanym rekreacyjnym skrzydłem klasy EN A o nowoczesnej konstrukcji, dobrych osiągach i dużym bezpieczeństwie. Przeznaczone jest dla pilotów zaczynających swą przygodę z paralotniarstwem. Nadaje się do szkolenia, holowania za wyciągarką, a nawet do latnia z napędem.


Nowe zestawy kolorów – Trzy Nastroje (Three Moods) – Harmony, Energy, Passion

Trójrzędowa czasza z rdzeniami usztywniającymi (Dudek FlexiEdge technology) wykorzystuje najnowsze doświadczenia zdobyte podczas projektowania i testowania trójrzędowych i dwurzędowych prototypów skrzydeł sportowych.

Wzmocnienia wewnętrzne, rdzenie strukturalne i mini-żebra wiernie odwzorowują i stabilizują nośny profil. Trójrzędowe olinowanie o mniejszych oporach zwiększa efektywność lotu. Mini żebra na krawędzi spływu pozwalają ją wysmuklić i zmniejszyć baloning, co poprawia opływ. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że skrzydło ma wyjątkowe w swojej klasie osiągi, spełniając zarazem surowe wymogi bezpieczeństwa klasy EN-A (tzw górne A).

Projektując Nemo 4 wiele pracy produnent włożył w zapewnienie bezpieczeństwa lotu, efektywnego sterowania, prostoty użytkowania, dobrych osiągów i atrakcyjnego wyglądu. Zaawansowane oprogramowanie w połączeniu z doświadczeniem konstruktorskim Piotra Dudka, pozwoliły stworzyć skrzydło o doskonale ustabilizowanej bryle, idealnie dopasowane do oczekiwań pilotów w tej klasie skrzydeł.

Wszystkie rozmiary przeszły procedury certyfikacyjne w locie i otrzymały kategorię EN/LTF A.

Start jest bardzo łatwy, przy odrobinie wprawy nie trzeba unosić rękoma taśm, bo skrzydło samo wchodzi nad głowę i stabilnie zajmuje pozycję startową. Nemo 4 jest sterownym i zwrotnym skrzydłem, płynnie reagującym na każde działanie pilota. Sterowanie jest lekkie i przyjemne a siła na sterówkach rośnie proporcjonalnie do zaciągnięcia. Przenoszenie ciężaru ciała na stronę zaciągniętej sterówki przyspiesza zakręty i powoduje, że stają się one bardziej ciasne.

Bryła skrzydła została zaprojektowana w systemie CSG (Canopy Shape Guard), na który składa się kilka podsystemów dających w efekcie spójność bryły i jej trwałość.

Więcej informacji o nowym skrzydle Nemo 4 na stronie: www.dudek.ue

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony