Komunikat bezpieczeństwa – szwy na taśmach paralotni Nucleon XX

Nucleon XX (fot. dudek.eu)

Firma Dudek Paragliders opublikowała komunikat bezpieczeństwa dotyczący szwów na taśmach paralotni Nucleon XX, który zamieszczamy poniżej.

"Pomimo wieloetapowej kontroli w jednym egzemplarzu paralotni Nucleon XX znaleziony został błąd. W jednej z taśm nośnych nie wykonano dodatkowych szwów ryglowych na opasce okalającej wewnętrzny szew mocujący, w miejscu gdzie znajduje się górny bloczek speed systemu (osłonięty osłonką zabezpieczającą). Połączenie, bez dodatkowych szwów ryglowych, jest niewystarczające do przeniesienia maksymalnych obciążeń w locie. W takim stanie paralotnia nie może być użytkowana w sposób bezpieczny.

Prawdopodobieństwo wystąpienia tego typu błędu w innych egzemplarzach jest znikome, lecz mimo to prosimy wszystkich użytkowników paralotni o podobnej konstrukcji taśm: Nucleon WRC, Nucleon XX, Report'air, Snake, Hadron i Hadron 1.1 o sprawdzenie prawidłowości tego połączenia. W wymienionych wyżej paralotniach rownież stosowana jest osłonka bloczka speed zasłaniająca szwy.

Poniższe zdjęcia demonstrują jak należy dokonać kontroli:

1. Zsunąć osłonkę górnego bloczka speed systemu

2. Stwierdzić obecność szwów ryglowych na opasce okalającej

W przypadku braku szwów, lub jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z nami (www.dudek.eu) lub z najbliższym dystrybutorem.

Dudek Paragliders

Źródło: Dudek Paragliders
comments powered by Disqus