Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zlot EuroGA w Kikitach 8-11 czerwca 2017 - zaproszenie

Do kalendarza polskich imprez lotniczych dołącza w tym roku zlot organizowany w ramach platformy EuroGA (euroga.org), zrzeszającej pilotów z całej Europy. Na miejsce zlotu, który odbędzie się w dniach 8-11 czerwca 2017 r., wybrano mazurskie lotnisko w Kikitach (EPKI). Mazurian Lakeland Fly-In - KIKITY 2017 jest imprezą otwartą, w której każdy zainteresowany może wziąć udział. Do dyspozycji uczestników zainteresowanych kilkudniowym pobytem będzie zarówno położony na lotnisku hotelik jak i bezpłatne pole namiotowe.

W programie trzydniowej imprezy przewidziano zwiedzanie, integrację, odpoczynek, ale także elementy lotniczej rywalizacji. W piątek, pierwszego dnia zlotu przewidziano lotnicze zwiedzanie Mazur, a także wizyty w Wilczym Szańcu i rejs statkiem po mazurskich jeziorach. Sobota będzie natomiast stała pod znakiem lotniczej rywalizacji i zabawy. Organizatorzy zaproponowali uczestnikom udział w zawodach rajdowych oraz na celność lądowania. Zawody pod względem trudności będą miały charakter amatorski, choć zachowane zostaną reguły prawdziwych zawodów lotniczych. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni i nagrodzeni podczas wieczornej imprezy przy ognisku.


Skąd pomysł na taką imprezę? – pytamy Tomasza Siembidę, jednego z organizatorów.

- Od kilku lat staram się uczestniczyć w zlotach organizowanych przez EuroGA. Jest ich zwykle kilka w roku, w różnych częściach Europy. Stanowią fajną okazję do spotkania się z ludźmi, którzy dzielą radość latania i promowania małego lotnictwa, co mi osobiście zawsze leżało i leży na sercu. W zeszłym roku na zlocie w Chorwacji rzuciłem pomysł, żeby zrobić taki zlot w Polsce. Chciałem jednak, żeby miał charakter bardziej integracyjny niż zwykle. Nie tylko wspólna kolacja, ale też więcej czasu na rozmowy, wymianę doświadczeń i wspólne latanie. Żeby to zrealizować tak jak to sobie wymyśliłem, potrzebowałem lotniska, które nie tylko pozwala na starty i lądowania, ale też zapewni możliwość wspólnego spędzenia, bez konieczności rozbierania się przy każdym wejściu i wyjściu, i z możliwością przenocowania, nie koniecznie na ławce. Kikity były więc naturalnym wyborem, to jedno z moich ulubionych polskich lotnisk – dysponuje fajnym trawiastym pasem, hotelikiem, placem na rozłożenie namiotów i dobrym jedzeniem.

A co na to właściciele lotniska?

- Jeszcze im o tym nie powiedziałem. (Żarcik oczywiście). Bardzo się ucieszyli. Sami zaproponowali pomoc w organizacji, a amatorskie zawody samolotowe to ich inicjatywa. Dzięki temu możemy zaproponować uczestnikom naprawdę ciekawy 3 dniowy program za niewielkie pieniądze.  Za lądowania ani za miejsce pod namiot nie będą pobierane żadne opłaty, nawet jeżeli ktoś nie będzie korzystał z żadnych innych propozycji. Impreza jest zdecydowanie niekomercyjna – nie o to w niej chodzi.


Czy to, że impreza organizowana jest za pośrednictwem platformy EuroGA oznacza, że zaproszeni są na nią wyłącznie piloci spoza Polski?

- Oczywiście nie. Wręcz odwrotnie, najbardziej liczę na pilotów i sympatyków lotnictwa z Polski. Zaproszony jest każdy, kto ma ochotę przylecieć lub przyjechać na kołach, czy na całą imprezę, czy na jeden dzień, albo wpaść na chwilę. Użyłem platformy EuroGA, bo chciałem zaprosić do Polski pilotów z Europy. By pokazać im, że Polska tak czy inaczej istnieje na mapie GA, z jednej strony, a z drugiej, by Polscy piloci i sympatycy lotnictwa mogli się spotkać i pogadać z kolegami z innych środowisk. Jeżeli tylko takie istnieją, to najbardziej lubię rozwiązania, które wszystkim mogą przynieść korzyść lub radochę.

Czy przewidujecie jakieś szczególne atrakcje?

- Masz na myśli lądowanie sterowca albo niski przelot F16? Raczej nie. Zastanawiałem się przez chwilę nad zaaranżowaniem jakiejś tzw. niespodzianki, ale na koniec dnia doszedłem do wniosku, że trochę nie o to chodzi. W Polsce odbywa się coraz więcej pikników i pokazów lotniczych, i niech ich będzie jak najwięcej, bo tak czy inaczej przyczyniają się do promocji lotnictwa. Jak jednak wspomniałem nasza impreza jest zupełnie niekomercyjna, nikt na niej nie zarabia, a żeby zaprosić jakiegoś gościa specjalnego, musiałbym zorganizować jakieś finansowanie. Porzuciłem ten pomysł. Wolałem skupić się na tym, by największą atrakcję była możliwość spotkania się ludzi związanych lub zafascynowanych lotnictwem. Do Kikit raczej zawitają zwykłe i popularne samoloty, ale w zamian nie będzie żadnych płotów ani barierek.

Jak wygląda na dzisiaj zainteresowanie zlotem?

Biorąc pod uwagę, że poza umieszczeniem wątku na forum euroga.org i moim blogu impreza nie była szczególnie reklamowana, myślę, że mamy przyzwoity poziom zainteresowania. W hoteliku pozostały dostępne ostatnie 2 lub 3 pokoje, to głównie odzew przylatujących spoza Polski. Powinno do nas przylecieć kilka lub kilkanaście samolotów z Niemiec, Francji, Anglii i Czech. Ku mojemu zdziwieniu, biorąc pod uwagę odległości, mamy spore zainteresowanie pochodzące z Grecji i Słowenii. Luźniejszych oznak zainteresowania jest dużo więcej, zgłosiło je już teraz niemal 100 osób. Nie mam jednak przesadnie rozbudzonych oczekiwań.

Wiem, że w praktyce potencjalne zainteresowanie jedynie w jednocyfrowym procencie przekłada się na faktyczny udział. Średnia na takich zlotach oscyluje około 10 samolotów, na najliczniejszym było dwadzieścia kilka. Jak już wspomniałem, liczę jednak na polskie załogi, które nie koniecznie planują nocleg czy noclegi na lotnisku, ale odwiedzą Kikity choćby na kilka godzin. W kolejnych tygodniach, w miarę zbliżającego się terminu, będziemy nieco bardziej zachęcać do udziału, wtedy też być może będziemy bardziej mogli przewidzieć liczbę rzeczywistą liczbę uczestników. Jakakolwiek by nie była, plan jest taki, żeby było ciekawie i wesoło.  


A co jeżeli pogoda nie dopisze?

Zlot dedykowany jest dla ruchu VFR, więc przy słabej pogodzie będzie trzeba go odwołać. Być może część zainteresowanych, i mogących przylecieć w IFR, będzie na tyle zdeterminowana, że użyje pobliskich Szyman. Ale pewnie wtedy będzie to bardziej spotkanie towarzyskie niż zlot.


Szczegółowy program imprezy:

Czwartek, 8 czerwca


12:00-20:00 – przyloty/przyjazdy uczestników
19:00 - welcome drink, kolacja

Piątek, 9 czerwca

całodniowe przyloty/przyjazdy uczestników 
8:00 - 10:00 - śniadanie
10.15 - 19.00 – lotnicza wycieczka do (i) Kętrzyna (EPKE) – wizyta w Wilczym Szańcu lub (ii) Giżycka (EPGM) – rejs statkiem
20:00 - briefing przed sobotnimi zawodami
21:00 - kolacja i lotnicze opowieści

Sobota, 10 czerwca

7.00 - 8.00 ćwiczenia gimnastyczne i jogging na pasie
8:00 - 10:00 - śniadanie
10:15 - briefing przed zawodami w lataniu precyzyjnym (udostępnienie materiałów)
10:30 - 13:00 - Zawody w lataniu precyzyjnym
13:30 - 14:30 - lunch
15: 00- briefing przed zawodami na celność lądowania
15:30 - 18:00 - Zawody na celność lądowania
20:00 - ogłoszenie zwycięzców zawodów
20:00 -  KIKITY PARTY

Niedziela, 11 czerwca

8:00-11:00 śniadanie
...odloty/wyjazdy uczestników


CENNIK:

zakwaterowanie w Hotelu Kikity - 40 EUR/noc/osoba (ze śniadaniem)
lekki lunch/obiad na lotnisku - 10 /15 EUR/osoba (bez alkoholu)
KIKITY PARTY - 50 EUR/person (ALL INCLUSIVE, lokalne jedzenie, ognisko, tańce, etc.)
Zawody w lataniu precyzyjnym - 10 EUR za samolot (koszt map i zdjęć)
Zawody na celność lądowania - 10 EUR za pilota (koszty przygotowania pomiarów)
lądowanie i postój - free
hangar - 10 EUR/samolot/noc
rowery, bilard, ping-pong, wi-fi, sauna - free
miejsce dla namiotu - free


Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.euroga.org oraz na profilu zlotu na portalu społecznościowym Facebook


Zapraszamy również do zapoznania się danymi technicznymi obiektu Kikity na portalu lotniska dlapilota.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony