Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wspomnienie z AERO 2011: SOLARIS Group Aviation & Wind

Miesiąc temu pisaliśmy o niezwykłym locie SLING'a, wyprodukowanego w ramach współpracy firm the Airplane Factory i SOLARIS Group Aviation & Wind. Zaciekawieni przebiegiem lotu i samą maszyną odwiedziliśmy stoisko spółki SOLARIS Group Aviation & Wind na targach AERO 2011, by przyjrzeć się z bliska i porozmawiać z przedstawicielem firmy.

SOLARIS Group Aviation & Wind to spółka ukierunkowana na działalność lotniczą - produkcję. Jej misją jest tworzenie samolotów o możliwie najwyższych parametrach technicznych i estetycznych. Jako współproducent i wyłączny przedstawiciel na Europę samolotów Luscombe, Sling oraz samolotu Bravo posiada najszersze spektrum oferowanych maszyn na rynku europejskim. Firma posiada czternastoletnie doświadczenie w branży doradczo-usługowej, w 2007 r. przekształciła się i przybrała formę prawną Spółki z o.o. ukierunkowanej na branżę produkcji lotniczej.

W 2010 roku firma SOLARIS wprowadziła na rynek europejski oraz amerykański następujące modele samolotów:

  • samoloty marki Luscombe - modele: Phantom II (LSA 8R), LSA 8, oraz R8F amerykańskiego producenta Luscombe Silvaire. SOLARIS rozpoczyna docelowo w 2010 europejską produkcję jako współproducent samolotów ww. marki,

  • samolot marki Sling - model: Sling (klasa LSA),

  • ultralekki samolot Bravo. SOLARIS jest wyłącznym przedstawicielem tego samolotu na rynku amerykańskim i zachodnioeuropejskim.

Na Aero Friedrichshafen 2011 SOLARIS Group Aviation & Wind Sp. z o.o. zaprezentowała najnowszy samolot w ofercie, pierwszy tego typu w Europie: SLING. Prezentowany model, Sling ZU-SOL (5577) to samolot który w 7 dni przyleciał z Johannesburga (RPA) do Krakowa (PL/EU). Oprócz najnowszego Slinga zaprezentowano także dobrze znany już klientom w Unii Europejskiej, Luscombe Phantom II.

Konrad Wróbel, wiceprezes SOLARIS Group Aviation & Wind Sp. z o.o. tłumaczy, że „Pomysł na Slinga pojawił się, ponieważ szukaliśmy uzupełnienia do Luscombe'a 'Klasyka', chcieliśmy mieć coś nowoczesnego w swojej ofercie, co ma nieprzeciętne możliwości jeśli chodzi o zasięg, lot i bardzo rozsądną cenę.”

Pierwotnie Sling miał pojawić się w Polsce i we Fridriechshafen już w 2010 roku, ale niestety wtedy nie doleciał. Zrealizowano ten plan w tym roku. Samolotem polecieli Mike Blyth i James Pitman – założyciele firmy the Airplane Factory. O locie SLING’a z Johannesburga do Krakowa pisaliśmy w artykule:
SLING-iem ZU-SOL z Johannesburga do Krakowa w 7 dni - lądowanie w Krakowie 15:03

Egzemplarz, który przyleciał z Południowej Afryki do Krakowa i był prezentowany później na AERO zostanie w firmie, gdyż jest to, jak mówi nam Konrad Wróbel: "szczególny samolot, samolot 5577 - zbudowany przez pięć kobiet i pięciu mężczyzn w siedem dni i w siedem dni przyleciał do Krakowa z Johannesburga". Jak dodaje, jest to drugi tego typu samolot w historii firmy the Airplane Factory. Pierwszym był ZU-TAF, który obleciał świat.

Patrząc realnie, firma spodziewa się sprzedaży 4 takich samolotów w roku 2011. Na dzień naszej rozmowy na targach we Friedrichshafen zainteresowanych było już 7 osób.

Produkcja samolotów odbywać się będzie w Radomiu, gdzie zlokalizowany jest zakład firmy, tam wykonywany będzie wstępny montaż wraz z finalną produkcją. Zdolności produkcyjne firmy, jakie byłyby satysfakcjonujące dla niej w obecnej sytuacji, to dostarczenie 18 samolotów rocznie. Firmę tworzą ludzie z pasją i zespół doświadczonych profesjonalistów.

„Obecnie poszukujemy dealerów w całej Europie, chcielibyśmy nawiązać współpracę z kilkoma”, mówi Konrad Wróbel „chcemy, by nasz partner miał także możliwość obsługi tego samolotu na danym rejonie, dlatego mamy dość duże wymagania co do dealerów, ale są one do spełnienia.”


Czytaj również:
Lotnicza orgia nad Jeziorem Bodeńskim czyli AERO 2011 we Friedrichshafen
SLING-iem ZU-SOL z Johannesburga do Krakowa w 7 dni - lądowanie w Krakowie 15:03
Nowy „Klasyk” - Luscombe Phantom II LSA 8R

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony