SLING-iem ZU-SOL z Johannesburga do Krakowa w 7 dni - lądowanie w Krakowie 15:03
1 kwietnia 2011 roku, "świeżutki" Sling rozpoczął dziewiczą podróż do Europy. Firma Solaris Group Aviation & Wind Sp. z o.o., dystrybutor i niebawem pierwszy współproducent samolotu w Europie zaprezentuje Sling-a po raz pierwszy podczas targów we Friedrishafen w połowie kwietnia (wystawa statyczna, miejsce: SD 44, tuż obok Extra Planes). Solaris Group przewiduje loty zapoznawcze dla prasy i potencjalnych klientów. Po powrocie z Niemiec, samolot zostanie zaprezentowany w Polsce.
Egzemplarz SLING został zbudowany przez 5 kobiet, 5 mężczyzn, w przeciągu 7 dni i przyleci do Krakowa w 7 dni, stąd oznaczony został numerem 5577. Wiceprezes firmy Solaris Aviation Konrad Wróbel, poinformował że proces certyfikacji SLING-a zmierza ku końcowi w RPA (SACAA) i USA (FAA). W Europie zostanie podjęta próba certyfikacji CS-LSA (gdy się pojawi) i VLA (dla wersji powyżej 600 kg).
Śledź tą niezwykłą podróż on-line na stronie www.airplanefactory.co.za oraz na facebooku pod adresem www.facebook.com/TheAirplaneFactory. Trzymajmy kciuki za pogodę! Samolot pilotowany jest przez Mika i Jamesa właścicieli firmy Airplane Factory.
Dzień siódmy: Mitylena start (06:11 UTC) -> Kraków (lądowanie w Krakowie 15:03)
Dzień szósty: Mitylena -> Sofia; zmiana planów - dzień w Mitylenie
Dzień piąty: Alexandria start 10:00 UTC -> Sofia; zmiana planów lądowanie w Mitylenie (Lesbos)
Dzień czwarty: Ala Khurtum start 02:41 UTC -> Alexandria (Egypt) lądowanie 13:29UTC
Dzień trzeci: ZU-SOL (ZU-SOL) LANDING KHARTOUM at Apr 3 2011 3:33PM UTC {Apr 3 2011 3:28PM} at 2011/04/03 3:33:30 PM
Wybrane parametry techniczne samolotu Sling - kliknij aby ściągnąć pełną specyfikację
Szerokość: 9,13m
Wysokość: 2,42m
Długość: 6,6m
Szerokość kokpitu: 1,12m
Dostępny z dwoma wersjami silnikowymi:
Rotax 912ULS 100HP
Rotax 914UL Turbo 115HP
Osiągi - Klasa LSA z silnikiem 912ULS @600kg
Bagażnik: 10kg
Pojemność zbiorników: 70l
Rozbieg: 153m
Prędkość wznoszenia: 840ft/min
Pułap: 15500ft
Prędkość przelotowa: 109TSA
Prędkośc przeciągnięcia (z klapami): 44kts (38kts)
Zasięg (@75%): 810nm
Osiągi - Klasa VLA z silnikiem 912ULS @700kg
Bagażnik: 35kg
Pojemność zbiorników: 150l
Rozbieg: 184m
Prędkość wznoszenia: 700ft/min
Pułap: 14000ft
Prędkość przelotowa: 107TSA
Prędkośc przeciągnięcia (z klapami): 44kts (38kts)
Zasięg (@75%): 790nm
Osiągi - Klasa VLA z silnikiem 912UL Turbo @700kg
Bagażnik: 35kg
Pojemność zbiorników: 150l
Rozbieg: 125m
Prędkość wznoszenia: 1100ft/min
Pułap: 16500ft
Prędkość przelotowa: 114TSA
Prędkośc przeciągnięcia (z klapami): 44kts (38kts)
Zasięg (@75%): 780nm
Zapoznaj się również z ofertą "SHARED OWNERSHIP"
* * *
W 2009 roku właściciele firmy Airplane Factory w półtora miesiąca oblecieli samolotem Sling kulę ziemską. Kliknij w obrazek aby zobaczyć którędy lecieli i ile czasu zajęło im pokonanie poszczególnych odcinków.
Galeria Slinga
Zdjęcia udostępnili Solaris Group & The Airplane Factory.
Komentarze