Uziemieniona flota An-124, do przewozów komercyjnych wraca An-225
AN-225 linii lotniczych Antonov Airlines został przywrócony do eksploatacji komercyjnej, ponieważ rynek zmaga się z brakiem zdolności przewozowej dla towarów ponadgabarytowych po niedawnej decyzji linii Volga-Dnepr o uziemieniu floty AN-124.
AN-225, znany jako Mriya, przewoził już w tym roku ładunki pomocy humanitarnej, a teraz z powodu uziemienia ponad 50% operacyjnej globalnej floty AN-124, ma znowu zacząć latać. „Występuje gwałtowny wzrost popytu na samoloty AN-124, dlatego linie lotnicze Antonov Airlines dokładają wszelkich starań, aby pomóc klientom w tej trudnej sytuacji i wspierać ich na całym świecie, zapewniając wymagane możliwości transportu powietrznego” - powiedział Andrij Blagowisnij, dyrektor handlowy spółki.
„Biorąc pod uwagę obecną bardzo ograniczoną dostępność samolotów AN-124, priorytetowo traktujemy ładunki krytyczne czasowo i po przeprowadzeniu rutynowej obsługi technicznej wprowadzimy samolot AN-225 do eksploatacji komercyjnej, aby zapewnić dodatkowy udźwig na rynku”. Klienci zgłaszali, że flota AN-124 była w pełni zarezerwowana do 27 grudnia br.
Linie Volga-Dnepr uziemiły swoją flotę z powodu obaw związanych z bezpieczeństwem silników po tym, jak 13 listopada, AN-124 (znaki rejestracyjne RA-82042) awaryjnie lądował w Nowosybirsku i wypadł z pasa.
Czytaj również:
An-124 Volga-Dnepr wypadł z pasa po awaryjnym lądowaniu w Nowosybirsku (filmy)
Komentarze