An-124 Volga-Dnepr wypadł z pasa po awaryjnym lądowaniu w Nowosybirsku (filmy)
13 listopada, AN-124 (znaki rejestracyjne RA-82042) należący do linii Volga-Dnepr wykonywał lot VI-4066 z Nowosybirska do Wiednia z 14 członkami załogi i 80 ton ładunku. Samolot wystartował z pasa 25 miejscowego lotniska ok. 05:08 UTC i znajdował się w początkowej fazie wznoszenia na wysokości ok. 1800 stóp MSL, gdy załoga utraciła sygnał transpondera i łączność radiową.
Piloci podjęli decyzję o powrocie na lotnisko startu, gdzie wylądowali na pasie 25, ale nie zdołali wyhamować przed jego końcem i zjechali o ok. 200 m poza utwardzoną nawierzchnię. W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń, jednak samolot doznał poważnych uszkodzeń skrzydeł i podwozia.
Świadkowie z ziemi zgłosili, że podczas startu z silników 3 i 4 (D-18T) po prawej stronie wydobywał się dym, a następnie samolot zawrócił na lotnisko i po przyziemieniu zjechał z pasa startowego zatrzymując się ze złożoną golenią przedniego podwozia.
Departament Transportu Zachodniej Syberii wszczął dochodzenie w sprawie wypadku. Według danych Mode-S i ADS-B, samolot wystartował z pasa 25, zaczął skręcać w prawo i nabierać wysokości. Gdy osiągnął 1825 stóp MSL ok. 6 km za końcem pasa sygnał zniknął.
NOTAM:
A7627/20 NOTAMN
Q) UNNT/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/5501N08239E005
A) UNNT B) 2011130600 C) 2011130900
E) RWY 07/25 CLSD DUE TECR.
Metary:
UNNT 130600Z 20006MPS 9999 SCT017 M04/M07 Q1024 R25/810155 R16/490728 NOSIG RMK QFE758/1011=
UNNT 130530Z 20005MPS 9999 -SN SCT025 M04/M07 Q1024 R25/810155 R16/490728 NOSIG RMK QFE758/1011=
UNNT 130500Z 21005MPS 9999 SCT027 M04/M07 Q1024 R25/810155 R16/490728 NOSIG RMK QFE758/1011=
UNNT 130430Z 21005MPS 9999 SCT023 M05/M07 Q1024 R25/490143 R16/490728 NOSIG RMK QFE758/1011=
UNNT 130400Z 22006MPS 9000 -SHSN BKN034CB M04/M07 Q1024 R25/490143 R16/490728 NOSIG RMK QFE758/1010=
UNNT 130330Z 23006MPS 9999 BKN037CB M04/M08 Q1023 R25/490143 R16/490728 NOSIG RMK QFE757/1010=
UNNT 130300Z 23007MPS 9999 -SHSN OVC029CB M04/M07 Q1023 R25/490143 R16/490728 NOSIG RMK QFE757/1010=
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze