Przejdź do treści
Źródło artykułu

Stanowisko MPL Kraków Balice w sprawie zamknięcia lotniska z powodu dźwigu

W dniach 4 i 5 lipca 2011 roku, kilkukrotnie zamykano lotnisko użytku publicznego Kraków Balice, w związku z ustawieniem w jego pobliżu dźwigu budowlanego, który mógł wpływać na bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych. Zwróciliśmy się z oficjalnym pytaniem do rzecznika prasowego lotniska Kraków Balice w tej sprawie.

Gdzie dokładnie został postawiony problematyczny dźwig? W jakiej był odległości od progu pasa i czy znajdował się w osi podejścia? Dlaczego lotnisko w Balicach zostało całkowicie zamknięte dla ruchu lotniczego, pomimo, że dźwig nie zagrażał na przykład operacjom śmigłowców czy "małych" samolotów General Aviation?

Odpowiedź z Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków Balice:
Dźwig był ustawiony ok. 500 metrów od osi progu drogi startowej 07. Nie ma możliwości zamknięcia lotniska tylko dla samolotów pasażerskich. Wszystkie samoloty operują na takich samych zasadach. Wysokość płaszczyzny ograniczającej przeszkody jest jedna, bez względu na typ samolotu. Potencjalne niebezpieczeństwo było więc dla wszystkich.

Czytaj również:
Krakowskie lotnisko było zamknięte przez dźwig na podejściu do pasa
Nadzór budowlany wstrzymał inwestycję paraliżującą lotnisko w Balicach
Dźwigowe zamieszanie w Krakowie

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony