Przejdź do treści
Źródło artykułu

Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w kwestii wprowadzenia przepisów OPT-OUT 600 kg

UPT-OUT to rodzaj furtki dla państw członkowskich UE pozwalającej na przejęcie części kompetencji EASA w zakresie nadzoru nad następującymi kategoriami statków powietrznych:

  • samolotami o MTOM do 600kg (650kg w przypadku samolotów przeznaczonych do lądowania na wodzie)
  • śmigłowcami o MTOM do 600kg (650kg w przypadku śmigłowców przeznaczonych do lądowania na wodzie)
  • szybowcami o MTOM do 600kg

Wdrożenie OPT-OUT było od dawna postulowane przez całe środowisko związane z lotnictwem ultralekkim. Jest to obecnie jedyna droga  do rozwiązania fikcji prawnej związanej z  notorycznym przekraczaniem maksymalnej masy startowej eksploatowanych w Polsce ultralekkich statków powietrznych, które w wielu krajach UE mogą już latać legalnie.

Niniejszym publikujemy pismo i odpowiedź Dyrektor Departamentu Lotnictwa, Pani Beaty Mieleszkiewicz w sprawie wdrożenia OPT-OUT zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1139 z dnia 4 lipca 2018 r (tzw. Rozporządzeniem Bazowym).

Pismo skierowane do Beaty Mieleszkiewicz, Dyrektor Departamentu Lotnictwa Ministerstwa Infrastruktury:


Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury:


Czytaj również:
„OPT – OUT 600 kg“ - możliwości i następstwa
Kolejne kraje z deklaracją OPT-OUT 600 kg
Czy nieprzystąpienie do OPT-OUT 600 kg może skutkować przejęciem przez EASA nadzoru nad lotnictwem amatorskim?
Lotnictwo ultralekkie w Polsce wciąż bez przepisów OPT-OUT 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony