Odpowiedź rzecznika prasowego Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów w sprawie opłat

Port Lotniczy Szczecin Goleniów

26 czerwca Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że Prezes ULC, na wniosek Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów sp. z o.o., wydał decyzję zatwierdzającą nowe opłaty lotniskowe dla lotniska Szczecin-Goleniów. Informacja wywołała poruszenie wśród pilotów, skarżących się na wysokie ceny.

W rozmowie z rzecznikiem prasowym Portu Lotniczego Szczecin Goleniów Krzysztofem Domagalskim usłyszeliśmy, że: „Do naszej firmy nie wpłynęły jak dotąd żadne informacje, czy tez zażalenia na wysokość stawek opłat lotniskowych. Zgodnie z przepisami prawa lotniczego opłaty lotniskowe powinny pokrywać koszty związane ze świadczonymi usługami, tak aby one się kompensowały. Mimo, iż rzeczywiste koszty podzielone przez ilość ruchu na naszym lotnisku powodują, że opłaty tak naprawdę powinny być trzykrotnie większe.

Wiedząc jednak, że opłaty były wtedy horrendalnie wysokie, zarząd podjął decyzję, że będą na takim poziomie jakim są obecnie. Mieliśmy obowiązek wprowadzić jedną opłatę za lądowanie i jedną opłatę za obsługę pasażerską niezależnie od kierunku ruchu pasażerskiego. Do tej pory mieliśmy inną stawkę dla ruchu krajowego i inna dla ruchu zagranicznego, jednakże od momentu wejścia do Unii Europejskiej nakazano nam wprowadzić opłatę jednolitą.

Poza tym zarządzający lotniskiem pobiera tylko opłatę za lądowania. Środowisko lotnicze powinno poruszyć kwestie agencji handlingowych, które działają na lotniskach, a ich opłaty w żaden sposób nie są regulowane przez żaden Urząd ani inne instytucje i mogą one być wymyślane zupełnie dowolnie.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus

Komentarze

ja zawsze dziekuję jak podchodzi mówiąc, że sam sobie poradzę. Z reguły działa, ale niektórzy staraja się wcisnąć kit, że handling jest obowiązkowy.
Wyjścia nie masz w Poznaniu, Katowicach i w Krakowie, gdzie postawią cię tak, że z handlingu korzystać musisz.
Prawo obliguje porty lotnicze do zapewnienia sprawnego i bezpiecznego poruszania się załóg. A nie do płacenia poukładanym po znajomości firemkom.
Skoro Ryanair nie musi mieć handlingu to dlaczego my musimy płacić?

co do Łodzi to się mylisz ,tam panienka prowadziła mnie 15 metrów i oczywiście to był handling

"opłaty powinny być trzykrotnie wyższe biorąc pod uwagę wpływy przez liczbe operacji" - no tak.
Zarządowi lotniska polecam najważniejszą zasadę marketingu czyli zależność popytu od ceny. Przy takich bandyckich cenach ilość operacji GA spadnie do zera i juz teraz możecie sobie policzyć ile na tym stracicie.
A co do bezczelnego wymuszania niby obowiązkowego handlingu to Szczecin nie jest jedyny, tak samo kroją Poznań, Katowice i Kraków. Polecam Gdańsk, Rzeszów i Łódź, oraz lotniska w cywilizowanych krajach, gdzie dawno zrozumiano, że piloci nie potrzebuja niańki do prowadzania po płycie za 200 PLN.

przecież pilot tylko umie latać...ktoś go musi zaprowadzić do kasy po wylądowaniu...sam mógłby nie trafić...i po to jest Handling...smutne ale prawdziwe.

ano fajna ankieta ,szczególnie pytanie z jakich połączeń atubusowych korzystam .To napisłem zgodnie z prawdą ,że do Pcimia i Limanowej.Po wysłaniu jest odpowiedź ,że się postarają i uruchomią takie połączenie. Z góry dziękuję

Ciekawe jest to, ze po ladowaniu. Pan/pani z handlignu prowadzi cie do portu tylko po to, zebys mogl wniesc oplate za ladowanie (i za obsluge kasuja sobie dodatkowo). Pasazerowie w tym czasie zostaja samopas przy samolocie. Pan od tankowania nie wnika, tankuje i odjezdza. Cale to bezpieczenstwo i "opieka" nad pilotami na plycie to fikcja i wyludzadznie pieniedzy.

Proponuję rzecznikowi aby się nie krępowali i podwyższali opłaty nawet dziesięciokrotnie i wtedy będą mieli spokój oraz zero roboty czego wam szczerze życzę.

A na stronie internetowej Portu Lotniczego http://www.airport.com.pl piekna ankieta. Slowa nie ma o GA. GA nie jest zadnym biznesem dla tego portu.

to znaczy, że zarządzający lotniskiem wpuszcza na swój teren firemki aby mogły czesać kasę bez logiki. Zmuszanie do handlingu tj. chodzenie za krasnalem od samolotu do "C" za sporą kasę to jest bandytyzm rodem z PRL-u. Będziecie się uwsteczniać!Polecam wszystkim lotnikom loty do pobliskiego Heringsdorfu i taksówką do Świnoujścia zamiast z głębokich kartofli w Goleniowie.