EBACE 2009

EBACE2009

"Odpowiednie narzędzie na trudne czasy" to hasło rozpoczętej wczoraj w Genewie, dziewiątej edycji targów EBACE, European Business Aviation Community & Exchibition. Impreza, to owoc współpracy European Business Aviation Association (EBAA) - stowarzyszenia działającego na rzecz wiodących przedsiębiorstw lotniczych w Europie oraz National Business Aviation Association (NBAA), jego odpowiednika działającego w USA.

EBACE to miejsce spotkań europejskich przedsiębiorstw lotniczych. Wystawa skupia liderów biznesu, urzędników rządowych, producentów oraz firmy współpracujące i biorące udział w niemal wszystkich aspektach działalności lotniczej. To głównie producenci samolotów, awioniki to również firmy obsługowe oraz świadczące usługi lotnicze.

Choć to jedno z ważniejszych wydarzeń europejskich, wystawę w Szwajcarii odwiedzili także goście z Afryki, Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki Północnej. Spotkanie odbywa się w najnowocześniejszym centrum wystawienniczym Genewa PALEXPO, rozciągającym się na powierzchni ponad 100.000 metrów kwadratowych w siedmiu olbrzymich halach.

W ciągu trzech dni trwania imprezy, swój dorobek zaprezentuje blisko 300 firm z całego świata. Na specjalnie wydzielonym obszarze, mieszczącego się nieopodal międzynarodowego lotniska w Genewie zaprezentowane zostanie ponad 60 samolotów, w tym prawie wszystkie większe samoloty biznesowe.

W dniu otwarcia firma Embraer przedstawiła Lineage 1000, luksusową wersję modelu E-190 i Phenom’a 100, który w Genewie wystawiany jest po raz pierwszy. Także we wtorek, Lufthansa poinformowała o uruchomieniu kolejnej filii działającej od zeszłego roku spółki www.swiss-private-aviation.com posiadającej flotę samolotów dyspozycyjnych jako uzupełnienie oferty Lufthans’y dla biznesu.
Pozytywnych informacji dostarczyła także firma Bombardier, jeden z największych producentów biznes jetów, której kierownictwo oznajmiło, iż spółka pomimo kryzysu finansowego pozostaje pozytywnie nastawiona do rynku i z optymizmem patrzy w przyszłość. „Pozostajemy silną organizacją i nie jest to jakiś niesamowity wyczyn z naszej strony w warunkach kryzysu. Jest to kredyt zaufania do naszych produktów i załogi " powiedział Bob Horner, v-ce prezes ds. sprzedaży.

W opiniach uczestników trudno stwierdzić niepokój co do przyszłości rynku lotniczego, a w szczególności rynku samolotów dyspozycyjnych. Zdaniem organizatorów trzy dni wystawy dostarczą niezbędnych narzędzi do oszacowania tego sektora uwzględniając zmienny charakter rynków pracy, systemy zarządzania bezpieczeństwem, wymogi bezpieczeństwa oraz infrastrukturę lotniskową. Więcej szczegółów na stronie wystawy www.ebace.aero.

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus