Przejdź do treści
Cirrus SR22 10th Anniversary
Źródło artykułu

Cirrus: Nauka jest stylem życia...

Cirrus Design to firma, której przynajmniej nazwę kojarzy każdy, kto choć trochę interesuje się lotnictwem – szczególnie ogólnym. Jest to wiodący projektant i producent certyfikowanych przez FAA samolotów przeznaczonych dla lotnictwa ogólnego. Założyciele spółki, bracia Alan i Dale Klapmeier od początku dążyli do tego, by Cirrus stał się liderem w branży, który zrewitalizuje rynek lotnictwa ogólnego budując wysokiej jakości pomysłowo zaprojektowane samoloty przeznaczone dla pilotów o różnym stopniu doświadczenia i wyszkolenia.

Dziś Cirrus Design produkuje jedyny certyfikowany przez FAA seryjnie wytwarzany samolot wyposażony w system spadochronu dla całego samolotu (CAPS), który w 2002 roku przeszedł do historii lotnictwa po pierwszym bezpiecznym lądowaniu prywatnego pilota po wypuszczeniu spadochronu CAPS.

Główna siedziba i zakłady produkcyjne Cirrus Design znajdują się obecnie w Duluth w Minnesocie, lecz jej przedstawicielstwa znajdują się w wielu krajach na świecie – miedzy innymi w Polsce.

Cirrus otrzymał liczne wyróżnienia i nagrody za swój wkład w rozwój lotnictwa ogólnego a dzięki rosnącej ilości Centrów Sprzedaży, Serwisu i Szkolenia Cirrus, które obecne są już w 16 krajach na świecie, utrzymuje pozycję światowego lidera w branży.

W Polsce samolotów Cirrus jest jeszcze niewiele, ale poznański przedstawiciel tej marki zapewnia, że liczba 18 samolotów na polskich znakach w najbliższym czasie powinna wzrosnąć o 7-10 nowych lub używanych maszyn tego producenta. W Polsce również zarejestrowany był pierwszy w Europie egzemplarz samolotu Cirrus SR 22T pod nowym certyfikatem typu.

Na tegorocznych targach AERO Cirrus wystawił 2 samoloty i jedną makietę SF-50 Cirrus Vision. Jedyny realny egzemplarz SF-50 lata w testach w Stanach Zjednoczonych i dotychczas wylatał 500h.


Wice prezes Cirrus Aircraft ds. marketingu Todd Simon uważa, że promocja produktów Cirrusa jest łatwa, jednak duże wyzwanie stanowi obecna sytuacja gospodarcza i recesja. Lecz, jak dodaje: - W końcu po dwóch latach sytuacja zaczyna się poprawiać.

Jak mówi Piotr Długiewicz: - Dla Cirrusa był to w sumie dobry rok. W całym kryzysie globalnie spółka zwiększyła swój udział w rynku. Co drugi sprzedany samolot na świecie z kategorii samolot 4-osobowy ze stałym podwoziem to był Cirrus. Reszta marek złożyła się na pozostałe 50%.

Poproszony o zdefiniowanie klienta docelowego tej marki, Piot Długiewicz powiedział: - Cirrusa kupują piloci, którzy nie są obciążeni balastem swoich przyzwyczajeń i zasłyszanych przesądów. Kupują go ludzie, którzy w swoich decyzjach zakupowych opierają się na faktach i mają zdolność podejmowania samodzielnych decyzji w oparciu o liczby i własne doświadczenie, które zawsze w przypadku Cirrusa są pozytywne. To nie jest profil ekonomiczny, raczej osobowościowy.

- Stawiamy obecnie na media cyfrowe (filmy, animacje - etc.), internet. Tu nie ma granic. Powiem więcej: na EAA Airventure w Oshkosh przygotowujemy zupełnie nową cyfrową platformę do promocji Cirrusa, więc większość naszych wysiłków marketingowych skupiamy na mediach cyfrowych - opowiada Todd Simons

Jak już pisaliśmy w minionym tygodniu, podczas targów AERO we Fridriechshafen, Cirrus ogłosił na konferencji prasowej, że najnowsze europejskie centrum symulatorowe Cirrus’a powstanie właśnie w Polsce – w Poznaniu.

- Ukończenie budowy infrastruktury serwisowo-szkoleniowej dla Cirrusa w Polsce jest to plan, który konsekwentnie realizujemy i mamy zamiar sfinalizować jeszcze w tym roku. – powiedział nam o planach na 2011 rok Piotr Długiewicz z Cirrus Polska podczas targów AERO 2011.

Hangar na Ławicy przechodzi już teraz gruntowne przeobrażenie. Tam właśnie zlokalizowane będzie wspomniane centrum Cirrusa. Zastosowany symulator ma różnić się od powszechnie stosowanych. Będzie to maszyna „full-motion” i będzie to prawdziwa kabina Cirrusa, jak dowiedzieliśmy się od pana Piotra Długiewicza.
(Więcej o centrum w artykule: Nowe centrum szkoleniowe Cirrusa w Poznaniu)

Już na targach rozpoczęła się wstępna promocja tego projektu, co dla polskiego przedstawiciela jest oczywiście „niemałą satysfakcją”. Firmowe powiedzenie Cirrusa to "Nauka jest stylem życia - nigdy się nie kończy" (ang. "learning is a lifetyle - it never ends"), dlatego Cirrus ma zamiar bardzo mocno wspierać inicjatywę centrum szkoleniowego w Poznaniu, jak zapewnia Todd Simons

Poza centrum symulatorowym, na Ławicy powstaje duże i profesjonalne centrum serwisowe Cirrusa. - I to jest plan na ten rok., który konsekwentnie realizujemy - mówi Piotr Długiewicz. - w tej chwili jesteśmy w trakcie certyfikacji Part 145, zarówno w obsłudze liniowej jak i hangarowej. W tym celu modernizowany i modyfikowany jest duży hangar powojskowy na Ławicy – dodaje.

- Cirrus Polska od początku stara się, by wszelkie usługi pod banderą tej marki były prowadzone na najwyższym światowym poziomie, odpowiadającym pozycji marki na świecie - bez prowizorycznych rozwiązań. – tłumaczy gruntowne przeobrażenie obiektu Piotr Długiewicz.

SR 22 świętuje w tym roku 10 rocznicę, z tej okazji producent wyprodukował 10 specjalnych egzemplarzy tego samolotu z pięcioletnią gwarancją.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Cirrus Aircraft

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony