Aktualizacje: Kwietniowe posiedzenie Komisji PKBWL cz. IV
Odbyło się czwarte, kwietniowe posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zajmowano się badaniem poniższych zdarzeń. Pogrubioną czcionką oznaczono uchwały i raporty końcowe komisji dotyczące zdarzeń lotnictwa ogólnego.
Uchwała 129/03
Przymusowe lądowanie w terenie przygodnym samolotu PZL-104 Wilga SP-TZB spowodowane przerwaniem pracy silnika
Uchwała 130/03
Przymusowe lądowanie na lotnisku startu samolotu Socata TB-9 Tampico spowodowane awarią kolektora wydechowego
Uchwała 23/04
Przymusowe lądowanie na lotnisku startu samolotu Cessna 172 SP-FTA wskutek nierównomiernej pracy silnika
Uchwała 240/07
Wyłamanie zęba w kole zębatym wału korbowego silnika samolotu PZL M-20 Mewa SP-TUB z nieznanej przyczyny
Raport końcowy 361/07
Zezwolenie przez kontrolera na start samolotu Airbus A320 TS-INF przy obecności pojazdu obsługi na końcu drogi startowej
Uchwała 361/07
Uchwała dot. poważnego incydentu zezwolenia na start samolotu Airbus A320 TS-INF mimo obecności pojazdu obsługi na końcu drogi startowej
Raport końcowy 518/07
Zgłoszenie sytuacji zagrożenia przez załogę samolotu Boeing 737-800 EI-DHS wywołanej zaniżonym wskazaniem poziomu paliwa podczas podejścia do lądowania na EPWA
Uchwała 518/07
Uchwała dot. poważnego incydentu zgłoszenia sytuacji zagrożenia przez załogę samolotu Boeing 737-800 EI-DHS wywołanej zaniżonym wskazaniem poziomu paliwa
Uchwała 529/09
Nagłe dynamiczne zakłócenie pracy zespołu napędowego samolotu Cessna 152 SP-DCM powodujące uszkodzenie silnika
Uchwała 938/10
Start bez nawiązania łączności z organem kontroli lotniska przez pilota samolotu An-2 SP-FMA
Uchwała 961/10
Zablokowanie częstotliwości radiowej organu kontroli lotniska przez załogę samolotu Cessna 150 SP-KHM spowodowane usterką radia
Uchwała 973/10
Wygenerowanie przez ACAS polecenia zmiany wysokości dla samolotów BAe Avro 146-RJ85 OO-DJV i Boeing 737-800 spowodowane dużą prędkościa zniżania samolotu B738
Uchwała 1216/10
Przerwanie podejścia do lądowania przez załogę samolotu Boeing 737-800 EI-DYH spowodowane brakiem możliwości włączenia oświetlenia drogi startowej przez kontrolera
Raport wstępny 230/11
Śmiertelny wypadek pilota paraplanu ze skrzydłem UP Cab L spowodowany przeciągnięciem skrzydła po wykonaniu zakrętu do pozycji z wiatrem
Komunikat Prezesa ULC do zdarzenia 951/08
Przyziemienie z niedolotem i poważne uszkodzenie samolotu Diamond DA42 Twin Star SP-NFI po locie w warunkach oblodzenia
Komentarze