Przejdź do treści
Źródło artykułu

CPK podpisał umowę na projekt baz utrzymania Landside

Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla baz utrzymania strefy Landside, zapewniających niezbędne zaplecze infrastrukturalne dla służb lotniskowych - przekazał w czwartek CPK. Projekt opracuje biuro Piotr Płaskowicki Architekt.

Bazy pełnią funkcje związane z bieżącymi naprawami, konserwacją oraz działaniami mającymi na celu zapewnienie bezpieczeństwa operacji i ciągłości działania portu lotniczego.

Zaprojektowany ma być budynek (lub kompleks budynków) garażowo-magazynowy, który będzie służył całorocznemu utrzymaniu nawierzchni sztucznych oraz konserwacji małej architektury i pielęgnacji zieleni w strefie Landside. W garażach znajdą się stanowiska do obsługi technicznej sprzętu, powierzchnie magazynowe (w tym magazyn środków chemicznych do zapobiegania i przeciwdziałania oblodzenia nawierzchni), socjalne oraz biurowe.

Zaprojektowany zostanie także budynek biurowo-warsztatowy, przeznaczony dla służb, które zajmą się obsługą techniczną obiektów kubaturowych inżynieryjnych, systemów elektrycznych i energetycznych lotniska, sieci wodociągowych oraz kanalizacji deszczowej i sanitarnej lotniska.

CPK podał, że wartość umowy na prace projektowe wynosi ponad 4,6 mln złotych brutto, a łączna powierzchnia działek, na których zostaną wybudowane bazy, to około 14 500 mkw. Dodał, że w przetargu wzięło udział pięć firm.

W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, zlokalizowane pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości. Nowy port lotniczy ma być przystosowany początkowo do obsługi 34 mln pasażerów rocznie i zaprojektowany w taki sposób, aby w perspektywie długoterminowej mógł być elastycznie rozbudowywany, zgodnie z potrzebami i prognozami rozwoju rynku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem budowa Lotniska CPK na terenie gmin: Baranów, Wiskitki i Teresin ma rozpocząć się w 2026 r. W 2031 r. port lotniczy ma uzyskać niezbędne certyfikacje, a w 2032 r. ma zostać oddany do użytku wraz z pierwszym odcinkiem KDP w Polsce: Warszawa – CPK – Łódź. Szacowany koszt inwestycji do 2032 r. wynosi 131,7 mld zł. (PAP)

fos/ malk/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Komentowanie tego niusa zostało z automatu wyłączone. Jeśli chciałbyś/-abyś je skomentować prosimy o maila na adres wspolpraca@dlapilota.pl

Nasze strony