Europa wyda 1.6 miliarda euro, na badania nad "czystym" samolotem
Europejska inicjatywa Czyste Niebo ma na celu 50 procentową redukcję emisji dwutlenku węgla, 80 procentową redukcję emisji tlenków azotu i 50 procentowe obniżenie poziomu hałasu do 2020 roku. Wyzwanie odnosi się do poziomu emisji z 2000 roku.
Obecnie około 2 procent światowej emisji CO2 pochodzi z lotnictwa. Autorzy programu mają zamiar utrzymać ten wynik na przyszłość, przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na transport lotniczy. Plan obejmuje badania technologii Smart Fixed Wing Aircraft (SFWA). Projekt jest wspierany przez uniwersytety i ośrodki badawcze, jak również Komisję Europejską i marki takie jak Rolls-Royce, EADS, Eurocopter i inne.
(przyp. red.) W zależności od producentów samolotów, według niektórych szacunków silniki odrzutowe są dziś 70 procent bardziej przyjazne dla środowiska w tym zakresie, niż były 40 lat temu.
Obecnie około 2 procent światowej emisji CO2 pochodzi z lotnictwa. Autorzy programu mają zamiar utrzymać ten wynik na przyszłość, przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na transport lotniczy. Plan obejmuje badania technologii Smart Fixed Wing Aircraft (SFWA). Projekt jest wspierany przez uniwersytety i ośrodki badawcze, jak również Komisję Europejską i marki takie jak Rolls-Royce, EADS, Eurocopter i inne.
(przyp. red.) W zależności od producentów samolotów, według niektórych szacunków silniki odrzutowe są dziś 70 procent bardziej przyjazne dla środowiska w tym zakresie, niż były 40 lat temu.
Źródło artykułu
Komentarze