FLARIS zakończył z sukcesem kolejny etap prób w locie. Rozpoczęła się sprzedaż samolotów LAR1
Pierwsze samoloty FLARIS są już w sprzedaży. Dostawy pojechały do ZEA. Jednocześnie producent najbardziej ekonomicznego na świecie i najmniejszego dyspozycyjnego samolotu pasażerskiego przygotowuje samoloty na rynek europejski. Będą to w pierwszej kolejności wersje patrolowe LAR1 OPV oraz LAR1 CARGO.
Aktualnie spółka FLARIS dostarcza pierwsze samoloty do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wraz ze swoim partnerem, firmą EDGE Group, pracuje obecnie nad wyposażaniem samolotów w systemy sztucznej integracji oraz systemy łączności satelitarnej.
Systemy umożliwią zastosowanie samolotów FLARIS do bezzałogowych lotów patrolowych oraz przygotowują samoloty FLARIS do bezkolizyjnych lotów w formacji dla nowoczesnych zastosowań transportu CARGO.
Równolegle producent statków powietrznych FLARIS przygotowuje ofertę na samolot patrolowy LAR1 OPV oraz LAR1 CARGO oferowane na rynek europejski. W swoich zakładach Podgórzynie Spółka FLARIS rozwija wersję patrolową LAR1 OPV, który jest wyposażony w komputer pokładowy, rejestrator, głowicę obserwacyjną oraz system łączności radiowej, umożliwiający współpracę samolotu ze stacją naziemną w promieniu 250km.
Spółka FLARIS została utworzona w 2012 r. na potrzeby seryjnej produkcji samolotów LAR 01. Opracowania i pierwsze egzemplarze samolotu Flaris LAR 01 powstały w firmie Metal-Master działającej w sektorze nowoczesnych linii technologicznych dla branży motoryzacyjnej. Założona przez Sylwię i Rafała Ładzińskich firma stała się naturalnym inkubatorem innowacyjnych rozwiązań na potrzeby nowego odrzutowca, co potwierdzają 22 uzyskane patenty.
EDGE Group jest wiodącą firmą technologiczną, która opracowała pionierskie systemy sztucznej inteligencji oraz autorskie systemy łączności satelitarnej.
Materiał promocyjny producenta samolotu
Komentarze