Przejdź do treści
Uczestnicy szkolenia na lotnisko w Nowym Glinniku przebazowali się na pokładzie transportowego W-3T
Źródło artykułu

Szkolenie na „Klaudii”

Doskonalenie procedur podczas podejścia do lądowania z wykorzystaniem systemu ILS oraz postępowania w sytuacjach awaryjnych to główny cel trzydniowego treningu na symulatorze „Klaudia”. W szkoleniu uczestniczyli piloci i technicy pokładowi z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach.

6 pilotów i 2 techników pokładowych latających na śmigłowcach ratowniczych W-3RM „Anakonda” oraz transportowych W-3T zakończyło dzisiaj trzydniowe szkolenie na symulatorze w Nowym Glinniku. Od środy trenowali głównie procedury podejścia do lądowania z wykorzystaniem systemu lądowania według przyrządów ILS (ang. Instrument Landing System) oraz procedury postępowania i współpracy w załodze podczas wystąpienia sytuacji awaryjnych w locie. To pierwsze w tym roku szkolenie lotników morskich na „Klaudii”.

Kabina kompleksowego symulatora śmigłowców W-3WA „Sokół” wyposażona jest w organy sterowania, funkcjonalne imitatory wszystkich przyrządów pokładowych oraz przełączników znajdujących się w kabinie rzeczywistego śmigłowca, dwa generatory drgań foteli pilotów i elektroniczny system sterujący. Na stanowisku instruktora znajdują się monitory oraz zespół urządzeń sterujących, pozwalających na uruchamianie symulatora, kontrolowanie przebiegu lotu, wprowadzanie sytuacji awaryjnych i sterowanie wirtualnym środowiskiem. Stanowisko instruktora umożliwia nadzorowanie pracy systemów symulatora oraz kontrolę zachowania załogi w kabinie śmigłowca. Urządzenia posiada dynamiczną platformę hydrauliczną o sześciu stopniach swobody, bazę danych terenu oraz bazę danych nawigacyjnych całego obszaru powietrznego Polski. Symulator wyposażony jest także w system wizualizacji o szerokim polu widzenia.

„Klaudia” umożliwia szkolenie w zakresie zapoznania się z wyposażeniem kabiny, procedur przedstartowych, techniki pilotażu, przelotów nawigacyjnych, lotów na niskim pułapie oraz w szyku, lotów według przepisów VFR i IFR w różnych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy, ćwiczenie zadań bojowych oraz lotów z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony