Przejdź do treści
Boeing
Źródło artykułu

Wyższa efektywność zużycia paliwa oraz niższe koszty operacyjne na rynku samolotów wąskokadłubowych

Zarząd firmy Boeing zatwierdził wprowadzenie na rynek nowej wersji silnika dla modelu 737, w oparciu o zamówienia na 496 samolotów dla pięciu linii lotniczych.

„Wyposażony w nową wersję silnika 737 pozwoli firmie Boeing na kontynuację dostaw najbardziej efektywnego pod względem zużycia paliwa i oferującego najniższe koszty operacyjne modelu na rynku samolotów wąskokadłubowych,” powiedział Jim Albaugh, Prezes Boeing Commercial Airplanes. „Biorąc pod uwagę niezawodność tego modelu, stanowi on doskonałą odpowiedź na potrzeby naszych klientów. W rezultacie obserwujemy bardzo duży popyt na nową, ulepszoną wersję 737. Wspólnie z naszymi klientami finalizujemy obecnie umowy i mamy nadzieję zakończyć prace w ciągu najbliższych tygodni lub miesięcy.”

Nowa rodzina 737 będzie zasilana przez silniki LEAP-1B firmy CFM International specjalnie przystosowane do modelu 737. Ich dużą zaletą będzie najniższy koszt operacyjny w segmencie samolotów wąskokadłubowych, o 7 procent lepszy niż w przypadku konkurencyjnych samolotów. Dostawy mają się rozpocząć w 2017 roku.

„Nasi klienci chcą większej zyskowności oraz efektywności zużycia paliwa przy zmniejszonym negatywnym oddziaływaniu na środowisko,” powiedział Albaugh. „Proponowane przez nas rozwiązanie jest odpowiedzią na wszystkie te potrzeby.”

W porównaniu do floty 100 obecnie najefektywniejszych pod względem zużycia paliwa samolotów, ten nowy samolot będzie produkował 277 000 mniej ton CO2 oraz pozwoli na oszczędność prawie 175 milionów funtów paliwa rocznie, co przekłada się na oszczędności rzędu 85 milionów USD. Spalanie paliwa ma być o 16 procent niższe niż w przypadku oferty naszych konkurentów oraz 4 procent niższe niż ich przyszła oferta.

Boeing nominował Boba Feldmanna na stanowisko wiceprezesa i szefa programu nowej rodziny silników 737. Posiadający 35-letnie doświadczenie w branży Feldmann stał uprzednio na czele działu Surveillance and Engagement w Boeing Military Aircraft w Boeing Defense, Space & Security, obejmującym kilka programów pasażerskich opartych na platformie 737. Bob Feldman odegrał również ważną rolę w pomyślnej realizacji skomplikowanych programów EA-18G Growler oraz P-8A Poseidon.

Michael Teal objął pozycję wiceprezesa, głównego inżyniera oraz wicedyrektora programu. Teal zajmował uprzednio stanowisko wiceprezesa i głównego inżyniera programu 747-8, w którym zajmował się zarządzaniem konfiguracją samolotu, jego osiągami, bezpieczeństwem, testami oraz certyfikacją.

Boeing 737 jest najpopularniejszym i najbardziej niezawodnym odrzutowcem pasażerskim na świecie. Rodzina 737 może się poszczycić zamówieniami na ponad 9000 samolotów.

W ramach programu Next-Generation 737 produkty oraz usługi są nieustannie ulepszane aby dostarczyć klientom jak najlepszą ofertę. Współczesne modele Next-Generation 737 są do 7 procent bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa niż pierwsze samoloty dostarczone w 1998 roku. Boeing przewiduje, że w ciągu następnych 20 lat zapotrzebowanie na samoloty w segmencie 737 sięgnie ponad 23 000 egzemplarzy, co oznacza wartość transakcji rzędu niemal 2 bilionów USD.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony