Wygraj lot symulatorem samolotu Boeing 787 Dreamliner
Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy poprawnie odpowiedzieć na siedem pytań z ankiety przygotowanej przez firmę Boeing oraz dlapilota.pl.
Wśród osób które udzielą prawidłowych odpowiedzi do dnia 12 lipca 2009 do godziny 16:00LMT, rozlosujemy możliwość lotu za sterami symulatora samolotu Boeing’a 787 Dreamliner w dniu 14 lipca w Warszawie.
Konkurs zakończony. Z wygranymi, skontaktujemy się telefonicznie w poniedziałek.
Prawidłowe odpowiedzi:
Nad jakim samolotem pasażerskim, najnowszej generacji, obecnie pracuje Boeing?:
B-747-800
B-797 Supersonic
B-787
Jak nazywała się linia lotnicza założona w Seattle przez producenta samolotów?:
United
Pan American
Linie Lotnicze Boeing (1927r)
Boeing to:
Nazwisko (W.E. Boeing)
nazwa miejscowości
nazwa konkretnego produktu
W którym roku LOT rozpoczął swoją działalność przewozową?:
1929
1939
1922
Kto był pierwszym europiejskim klientem Boeinga na model 787?:
LOT
TUI
Air Europa
Pilotem Boeinga może być osoba posiadająca oprócz licencji pilota:
uprawnienie właściwego typu - type rating
uprawnienie do wykonywania lotów wg IFR
uprawnienie do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych ME
Minimalna widzialność w locie dla komercyjnego przelotu B737 wg. VFR w przestrzeni klasy G poniżej 3000 ft AGL wynosi:
1500 m
2000 m
3000 m
5000 m
Boeing 787 Dreamliner – nowe rozwiązanie w przewozach pasażerskich
W odpowiedzi na wielkie zainteresowanie firm lotniczych, Boeing Commercial Airplanes prowadzi prace nad nowym, superwydajnym odrzutowcem pasażerskim średniej wielkości Boeing 787 Dreamliner. Nad maszyną, powstającą w zakładach Boeinga w Everett, koło Seattle w stanie Waszyngton, pracuje międzynarodowy zespół specjalistów z czołowych koncernów lotniczych pod przewodnictwem Boeinga.
Niezrównane osiągi
Dreamliner 787-8 będzie zabierał 210–250 pasażerów na odległość 14 200–15 200 km. Model 787-9 będzie mógł przewieść 250–290 osób na odległość 14 800–15 750 km, a trzeci model z rodziny Dreamliner, 787-3, pomieści 290–330 pasażerów i będzie najlepiej przystosowany do przelotów na dystansach 4 600–5 650 km.
Oprócz zasięgu, którym 787 będzie dorównywał dużym odrzutowcom pasażerskim, samolot będzie mógł się poszczycić niespotykanym jak dotąd zużyciem paliwa, dzięki czemu będzie bardziej przyjazny dla środowiska. Jego zużycie paliwa będzie nawet o 20% niższe od zużycia paliwa innych odrzutowców podobnej wielkości podczas lotów na porównywalnych dystansach. Prędkość przelotowa maszyny, 0,85 macha, będzie zbliżona do prędkości najszybszych samolotów szerokokadłubowych. Oprócz oszczędności na paliwie, linie lotnicze wiążą także duże nadzieje na wzrost zysków związanych z większą ładownością Dreamlinera.
Pasażerowie odczują poprawę warunków lotu dzięki większej wilgotności powietrza w kabinie oraz innym rozwiązaniom poprawiającym komfort podróżowania.
Zaawansowane technologie
Za wyjątkowymi osiągami samolotu kryją się innowacyjne technologie opracowywane przez specjalistów Boeinga i międzynarodowy zespół inżynierów.
Koncern poinformował, że aż połowa elementów Dreamlinera 787, z kadłubem i skrzydłami włącznie, zostanie wykonana z materiałów kompozytowych.
Kabina pasażerska samolotu Boeing 787 Dreamliner
Architektura pokładu
Rozmiar kadłuba: Kabina Boeinga 787 jest szersza niż kabiny średniej wielkości odrzutowców pasażerskich. Szerokość kabiny ma największy wpływ
na komfort lotu pasażerów. Kabina samolotu 787 Dreamliner jest o 38 centymetrów szersza niż kabiny konkurencyjnych samolotów. Dzięki temu każdy pasażer ma dla siebie więcej miejsca.
Szersze siedzenia: Szeroka kabina 787 pozwala na zwiększenie przestrzeni przypadającej na jeden fotel. Dzięki temu odległość między siedzeniami wynosi ponad 4 centymetry – najwięcej jeśli chodzi o samoloty pasażerskie. W klasie ekonomicznej, przy 8 siedzeniach w rzędzie, Boeing 787 jest wyposażony
w najszersze siedzenia zastosowane w przemyśle lotniczym – mają one 47 centymetrów. Przy ustawieniu 9 siedzeń w rzędzie klasy ekonomicznej, komfort podróży jest porównywalny do lotu Boeingiem 747.
Szersze przejścia: W klasie ekonomicznej, przejścia mają zwykle szerokość równą 55 centymetrów. To o 6 centymetrów więcej niż w typowych samolotach posiadających 2 przejścia. W klasie business, 65-centymetrowe przejścia umożliwią swobodne przemieszczanie się pasażerów obok wózków cateringowych.
Okna: Boeing 787 posiada największe okna kiedykolwiek zastosowane
w samolocie (ich wymiary to 47 cm x 28 cm). Są one o 65 procent większe niż okna zamontowane w samolotach konkurencji. Dzięki temu wszyscy pasażerowie samolotu mogą podziwiać widoki podczas lotu.
Architektura: Boeing 787 zaskakuje pasażerów swoim wyglądem i pozwala
im zapomnieć o uciążliwościach związanych z podróżą na lotnisko oraz odprawą. Wysokie, intensywnie oświetlone wejście imituje niebo. Pasażerowie czują się tak, jakby znaleźli się w innej przestrzeni. Sufit-niebo znajduje się
na całej długości kabiny. Łuki są tak wkomponowane w architekturę kabiny,
aby była ona proporcjonalna i przestrzenna.
Oświetlenie
Symulacja nieba: Kabina 787 jest oświetlona szeregiem energooszczędnych diod. Zarówno intensywność światła, jak i kolor oświetlenia tej imitującej niebo kabiny, mogą być kontrolowane podczas lotu przez załogę. Pasażerowie mogą zatem cieszyć się podczas lotu światłem dziennym oraz widokiem nocnego nieba.
Przysłonięte okna: Rolety w 787 różnią się od tych zastosowanych w innych odrzutowcach pasażerskich. „Elektrochromowane” rolety umożliwiają pasażerom jednoczesne przyciemnienie okien i możliwość podziwiania widoków.
Luki bagażowe
Większe luki bagażowe: 787 posiada największe luki bagażowe w przemyśle lotniczym. Są one tak zaprojektowane, aby umożliwić pasażerom transport walizek na kółkach. W rezultacie każdy pasażer będzie mógł umieścić swój bagaż w zamykanym luku.
Udoskonalona kabina pasażerska
Wysokość lotu: Podczas gdy Boeing 787 leci na wysokości 13,100 metrów, warunki w kabinie pasażerskiej odpowiadają tym, jakie panują na poziomie 1,830 metrów – czyli takie, jakie można znaleźć w Sun Valley, Idaho czy Arlbergu
w Austrii. 787 lata na wysokości o 600 metrów niższej niż większość dzisiejszych odrzutowców pasażerskich.
Powietrze w kabinie: Powietrze w dzisiejszych samolotach jest bardzo czyste, gdyż stosuje się technologie używane w szpitalnych salach operacyjnych. Boeing 787 zapewni pasażerom jeszcze lepszą jakość powietrza dzięki innowacyjnej gazowej metodzie oczyszczania powietrza, która oczyszcza i neutralizuje nieprzyjemne zapachy. Nasze badania pokazały, że zanieczyszczenie powietrza powoduje wiele symptomów wiązanych wcześniej ze zbyt niskim poziomem nawilżenia. Oczyszczenie powietrza metodami Boeinga redukuje nieprzyjemne odczucia, takie jak podrażnienie gardła.
Wilgotność w kabinie: Klimat w kabinie 787 Dreamliner jest kontrolowany. Wilgotność powietrza jest wyższa niż w innych odrzutowcach pasażerskich, redukując tym samym symptomy związane z wysuszeniem.
Wysoki komfort lotu: Samoloty czasem wpadają w turbulencje. 787 Dreamliner został zaprojektowany tak, aby pasażerowie tych turbulencji nie odczuwali i mogli się cieszyć komfortowym lotem.
Zmniejszony poziom hałasu: Technologie użyte przy produkcji Boeinga 787 zmniejszają poziom hałasu w kabinie pasażerskiej.
Komentarze