Przejdź do treści
Źródło artykułu

Ponad 2000 zamówień na Boeinga 737 MAX

Boeing świętuje kolejne ważne wydarzenie w programie 737 MAX, jakim jest przekroczenie 2000 zamówień na ten super-wydajny wąskokadłubowy samolot. Wraz z 30 zamówieniami złożonymi w tym tygodniu przez nieujawnionych klientów, program 737 MAX dysponuje sumą 2010 zamówień od 39 klientów z całego świata, opiewającą na sumę 209 mld dolarów według cen katalogowych. Złożono również wstępne zamówienia na ponad 250 kolejnych samolotów 737 MAX.

“Dwa tysiące zamówień na tym etapie programu to niezwykłe osiągnięcie” - powiedział Keith Leverkuhn, wiceprezes i dyrektor generalny programu 737 MAX w Boeing Commercial Airplanes. „Od chwili złożenia pierwszego zamówienia na 737 MAX otrzymaliśmy o 50 proc. więcej nowych zamówień niż nasza konkurencja na swoje samoloty z tego segmentu, co jednoznacznie wskazuje na zalety naszego produktu.”

Szeroka baza naszych najlepszych klientów zdecydowała się na budowanie swoich flot samolotów wąskokadłubowych w oparciu o wyjątkową wydajność, niskie koszty eksploatacyjne i zaawansowaną architekturę wnętrza, jakie oferuje 737 MAX. 

“737 MAX zapewnia najlepszą w swojej klasie kombinację wydajności paliwa, niezawodności i komfortu, którymi nasi klienci będą konkurować w przyszłości” - powiedział Steven Udvar-Hazy, prezes i dyrektor generalny Air Lease Corporation.

 „Pokładamy duże nadzieje w Boeingu i modelu 737 MAX, tym bardziej, że będzie to samolot przyszłości linii United Airlines” - powiedział Ron Baur, wiceprezes ds. floty linii United.

„737 MAX umożliwi nam pozostanie w czołówce dzięki nowoczesnej i bezpiecznej flocie oraz przyczyni się do utrzymania przez nas przewagi konkurencyjnej” - powiedział Paulo Kakinoff, prezes Gol. „Samolot ten zapewni naszym liniom wysoką wydajność i niskie koszty, a pasażerom niezapomniane wrażenia.”

„737 MAX oferuje naszym klientom nie tylko nowy silnik” - mówi Leverkuhn. „Poza najnowocześniejszymi silnikami LEAP-1B dostarczanymi przez CFM International, 737 MAX łączy w sobie zaawansowaną aerodynamikę, w tym winglety Advanced Technology, duże wyświetlacze w kokpicie wzorowane na tych z modelu 787 oraz doceniane przez pasażerów wnętrze Boeing Sky Interior. Sumą tych elementów jest samolot, który będzie cennym nabytkiem dla flot klientów na całe dekady.”  

737 MAX osiągnął poziom 2000 zamówień szybciej niż jakikolwiek inny samolot Boeinga w historii. To bezprecedensowe zapotrzebowanie jest napędzane wzrostem ruchu lotniczego i popytem na wydajne samoloty. 737 MAX będzie o 14 proc. bardziej ekonomiczny niż dzisiejsze najbardziej wydajne 737 Next-Generation i o 20 proc. bardziej wydajny niż pierwsze egzemplarze 737 Next-Generation. 737 jest bardziej ekonomiczny niż użytkowany obecnie A320 i będzie bardziej wydajny niż A320neo. Linie lotnicze użytkujące 737 MAX będą mieć o 8 proc. niższe koszty operacyjne w przeliczeniu na miejsce w porównaniu do A320neo.

Montaż końcowy pierwszego 737 MAX zaplanowano na połowę 2015 roku. Pierwszy lot ma odbyć się w roku 2016, a w trzecim kwartale 2017 roku 737 MAX ma trafić do pierwszego użytkownika - linii Southwest Airlines. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony