Pierwszy T-7A Red Hawk połączony w rekordowym czasie dzięki projektowi cyfrowemu

Prace przy łączeniu części kadłuba pierwszego egzemplarza Boeinga T-7A Red Hawk (fot. Boeing)

To historyczny moment dla Boeinga. Przednia część kadłuba pierwszego egzemplarza Boeinga T-7A Red Hawk została perfekcyjnie połączona z częścią ogonową w mniej niż 30 minut.

Boeing określił to jako świadectwo cyfrowego dziedzictwa amerykańskich sił powietrznych. Pierwszy samolot „eSeries” i świadectwo korzyści płynących z inżynierii opartej na modelach i projektowania 3D. Połączenie cyfrowe zostało wykonane w 95% krótszym czasie niż spawy tradycyjne i przy znacznej poprawie jakości.

"Ten moment wyznacza kluczowy etap w ewolucji T-7A Red Hawk" – powiedział Chuck Dabundo, wiceprezes i kierownik programu Boeinga T-7. "Wykorzystując zaawansowane cyfrowo techniki produkcji i konstrukcji opracowane przez Boeinga w ciągu ostatnich dwóch dekad, udostępnimy ten samolot treningowy przyszłym pilotom szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i z lepszą jakością".

Sekcja ogonowa została zaprojektowana i zbudowana przez Saaba w Linköping w Szwecji na podstawie umowy o wspólnym rozwoju z Boeingiem. Po pokonaniu ponad 4500 mil (7200 kilometrów) do St. Louis, sekcja została idealnie dopasowana do przedniego kadłuba przez mechaników Boeinga.

Samolot będzie używany do testów statycznych, a po nim ma się pojawić pięć myśliwców T-7A Red Hawk, które zostaną wyprodukowane dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.

"To, co widzimy w tej nowej ewolucji cyfrowo projektowanych, konstruowanych i produkowanych samolotów, to 50% poprawa ogólnej jakości produkcji i aż 98% redukcja błędów wiercenia" – powiedział Andrew Stark, Boeing T-7A Red Hawk dyrektor produkcji. "To nowy sposób wytwarzania samolotów o lepszej jakości".

Źródło: Boeing
comments powered by Disqus