Przejdź do treści
KC-46 Japońskich Sił Powietrznych, fot. Boeing
Źródło artykułu

Pierwszy lot japońskiego KC-46

9 lutego 2021 r., pierwszy wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący Boeing KC-46 przeznaczony dla Japońskich Powietrznych Sił Samoobrony (JASDF) wzbił się wczoraj w niebo w swoim dziewiczym locie. Ten udany lot stanowi ważny krok, ponieważ samolot rozpoczyna fazę certyfikacji.

"To ważne i ekscytujące osiągnięcie dla JASDF i Boeinga" - powiedział Jamie Burgess, kierownik programu KC-46. "Japonia jest coraz bliżej otrzymania najbardziej zaawansowanego na świecie samolotu do tankowania w powietrzu".

Japonia jest pierwszym międzynarodowym klientem programu KC-46 i ma otrzymać pierwszą maszynę w tym roku.

"KC-46 i jego niezawodne systemy samoobrony będą odgrywać nieocenioną rolę w sojuszu pomiędzy naszymi krajami" - powiedział Will Shaffer, prezes Boeing Japan. "Zdolność tego tankowca do przewożenia ładunków i pasażerów czyni go również doskonałym narzędziem do wspierania działań humanitarnych w całym regionie Pacyfiku i poza nim."

Certyfikacja tankowania KC-46 obejmuje samoloty Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych oraz JASDF.


Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych przyznały Boeingowi kontrakt o wartości 279 mln USD zakładający budowę pierwszego tankowca KC-46A dla JASDF w grudniu 2017 roku. Umowa została sfinalizowana w ramach procedury Foreign Military Sales pomiędzy rządem Stanów Zjednoczonych a Japonią. W ramach obowiązującego kontraktu, Japonia ma otrzymać łącznie cztery tankowce KC-46.

Boeing montuje samoloty KC-46A dla Sił Powietrznych USA i Japonii na swojej linii produkcyjnej modelu 767 w zakładach Everett w stanie Waszyngton. Japońscy partnerzy Boeinga produkują 16% struktury płatowca KC-46.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony