Przejdź do treści
Źródło artykułu

Norwegian jest pierwszym europejskim klientem programu 737 MAX

OSLO, Norwegia, 25 stycznia 2012 r. - Boeing (NYSE: BA) i linie lotnicze Norwegian ogłosili zamówienie na 100 samolotów 737 MAX i 22 egzemplarze 737-800. Całkowita wartość zamówienia, według cen katalogowych, wynosi 11,4 mld dolarów i jest największym zamówieniem otrzymanym od europejskich linii lotniczych w historii firmy Boeing.

Linie lotnicze Norwegian z siedzibą w Oslo są pierwszym europejskim przewoźnikiem, który sfinalizował zamówienie na zakup samolotów 737 MAX. To zamówienie pomoże liniom Norwegian powtórzyć sukces osiągnięty dzięki flocie samolotów nowej generacji 737-800.

„Norwegian stał się jednym z największych operatorów 737 w Europie oraz cenionym partnerem Boeinga od momentu powstania", powiedział Aldo Basile, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Boeing Commercial Airplanes Europe. „Od rozpoczęcia działalności w 2002 roku, Norwegian osiągnął ogromny sukces jako linia typu low cost, zapewniając wyjątkową wartość zarówno dla pasażerów jak i akcjonariuszy.”

„To historyczny dzień dla Norwegian - zapewniliśmy odnowę naszej floty na wiele lat i jesteśmy bardzo zadowoleni z porozumienia z firmą Boeing”, powiedział prezes Norwegian, Bjorn Kjos. „Boeing odgrywa ważną rolę w naszej strategii rozwoju oszczędnej i przyjaznej środowisku działalności, co umożliwia osiągnięcie wysokiego poziomu satysfakcji klienta. Cieszy nas, że możemy kontynuować tę cenną współpracę i jesteśmy dumni z faktu, że będziemy pierwszym klientem programu 737 MAX w Europie.”

„737 MAX gwarantuje większą oszczędność paliwa w porównaniu z dowolnym konkurencyjnym wąskokadłubowym samolotem na rynku," powiedział Basile. „Cieszy nas nasz wkład w zwiększanie wydajności linii Norwegian. Poprawa wyników finansowych i osiągnięć w dziedzinie ochrony środowiska idą w parze z ograniczaniem zużycia paliwa."

737 MAX posiada nowy wariant silnika oraz opiera się na zaletach samolotu aktualnej generacji 737. Model 737 MAX wykorzystuje najnowocześniejsze technologicznie silniki CFM International LEAP 1-B, które zapewniają niższe zużycie paliwa oraz obniżoną emisję CO2 o dodatkowe 10-12 procent w porównaniu z dzisiejszymi wąskokadłubowymi samolotami. Nowe modele 737 będą zapewniały najniższe koszty operacyjne w segmencie samolotów wąskokadłubowych z przewagą około 7 procent, w przeliczeniu na pasażera, nad konkurencją.

Ten kontrakt kontynuuje rozmach zamówień na 737 MAX. Uwzględniając zamówienie Norwegian, program 737 MAX otrzymał zamówienia i zobowiązania na ponad 1000 samolotów od 15 klientów. W sumie firma Boeing otrzymała zamówienia na ponad 6300 samolotów nowej generacji 737.

Norwegian obecnie zarządza flotą 62 samolotów: 48 samolotów nowej generacji 737-800s i 14 typu 737-300s. Uwzględniając dzisiejszy kontrakt, Norwegian oczekuje na realizację zamówień na 184 samoloty firmy Boeing, w tym: 100 samolotów typu 737 MAX, 78 samolotów nowej generacji i 6 samolotów 787 Dreamliner.

Obsługując prawie 16 mln pasażerów w 2011 roku, Norwegian jest trzecim co do wielkości tanim przewoźnikiem w Europie. Norwegian obsługuje obecnie ponad 300 tras w całej Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie i zatrudnia około 2500 osób. Firma jest notowana na giełdzie w Oslo od 2003 roku.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony