Boeing zakończył rok rekordową sprzedażą
W 2012 roku firma Boeing otrzymała zamówienia na 1203 samoloty pasażerskie, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii. Firma dostarczyła swoim klientom 601 samolotów, najwięcej od 1999 roku. Tym samym ilość zamówień oczekujących na realizację na koniec roku wyniosła 4373 – również najwięcej w historii.
„Nasi pracownicy sprostali wyzwaniu, kilkakrotnie podnosząc wydajność i tempo pracy w ubiegłym roku, co naprawdę jest wyjątkowym osiągnięciem” – powiedział Ray Conner, prezes Boeing Commercial Airplanes. „Zwiększenie liczby dostarczonych samolotów o 26% pozwoliło nam oddać więcej jednostek w ręce naszych klientów oraz rozszerzyć naszą bazę klientów poprzez oferowanie najlepszych produktów i usług” – dodał Conner.
Model 737 zgromadził aż 1124 zamówienia, co stanowi nowy rekord ilości zamówień w jednym roku. W większości za te zamówienia odpowiada model 737 MAX, wariant z nowym silnikiem, który uzyskał aż 914 zamówień w 2012 roku. Oznacza to, że model 737 przekroczył już w sumie ponad 10 000 sztuk zamówionych samolotów. Jednocześnie w 2012 roku model 737, dostarczony w 415 egzemplarzach, ustanowił także nowy rekord pod względem dostarczonych samolotów w ciągu jednego roku.
W 2012 roku Boeing umocnił się na pozycji lidera na rynku samolotów szerokokadłubowych. Rok rozpoczął się projektem 787 Trasa Marzeń zrealizowanym na 5 kontynentach, a zakończył dostarczeniem 11 samolotów typu 787 siedmiu różnym klientom do grudnia ub. r. Oznacza to, że w sumie dostarczono 49 Dreamlinerów ośmiu klientom.
Z kolei model 777 w 2012 został dostarczony w 83 egzemplarzach, dzięki czemu przekroczył 1000 sztuk od wprowadzenia na rynek. Ten model uzyskał również 68 nowych zamówień. Samolot nadal zyskuje zaufanie klientów, a w zeszłym roku otrzymał trzy prestiżowe nagrody branżowe. W ubiegłym roku dostarczono także 31 egzemplarzy samolotu 747-8 Intercontinental oraz Freighter, który cieszy się uznaniem klientów i utrzymuje doskonałe wyniki eksploatacji.
„W 2013 roku zamierzamy dołożyć wszelkich starań, żeby spełnić oczekiwania klientów, podnosząc tempo produkcji i w dalszym ciągu dostarczać produkty i usługi najwyższej jakości” – powiedział Conner. „Zamierzamy również rozpocząć fazę produkcji oraz lotów testowych dla modelu 787-9 oraz ściśle współpracować z naszymi klientami, którzy uczestniczą w procesie definiowania samolotów 787-10X oraz 777X”.
Poniższa tabela przedstawia liczbę zamówień, zamówień oczekujących oraz dostarczonych samolotów w zależności od typu w roku 2012:
Komentarze