Boeing wspiera edukację biznesową młodzieży w ramach programu Poland Business Week
Uczniowie szkół średnich zdobywają umiejętności z zakresu przedsiębiorczości i przywództwa - letnie programy edukacyjne w Gdyni, Gdańsku i Bolesławowie.
Już piąty rok z rzędu Boeing wspiera Poland Business Week - intensywny, sześciodniowy program edukacji biznesowej, który ma na celu przekazanie licealistom umiejętności ważnych w karierze zawodowej przez symulację środowiska pracy. 87 licealistów w wieku pomiędzy 15 i 19 lat wzięło udział w pierwszym z trzech letnich programów, który został zainicjowany w tym tygodniu w Bolesławowie. Realizowany w Polsce program jest jedyną inicjatywą Washington Business Week poza granicami Stanów Zjednoczonych. Washington Business Week to organizacja non-profit z siedzibą w Seattle, koncentrująca się na nauczaniu i rozwoju; od ponad 30 lat organizuje dla uczniów programy Business Week.
Zespoły uczniów prowadzone przez doradców na co dzień pracujących w amerykańskich firmach, z Boeingiem na czele, rywalizują i rozwijają umiejętności takie jak przywództwo, komunikacja, praca zespołowa, kreatywne myślenie i wystąpienia publiczne. Komunikacja odbywa się w języku angielskim, a uczestnicy mają możliwość uczenia się od doświadczonych pracowników reprezentujących zarówno amerykańskie jak i polskie firmy, takie jak Speednet, Flextronics czy Boeing.
“Boeing inwestuje w programy inspirujące kolejne pokolenie liderów i dostarcza uczniom okazji do zastosowania nabytej wiedzy w realnych sytuacjach” - mówi Henryka Bochniarz, prezes Boeing Central & Eastern Europe. „Poland Business Week to doskonały program, który przyśpiesza rozwój polskiej młodzieży przez umożliwienie jej praktycznego użycia wiedzy zdobytej od mentorów. To doświadczenie da im umiejętności ułatwiające osiągnięcie sukcesu zarówno w Polsce jak i na rynkach międzynarodowych, co będzie mieć pozytywny wpływ na naszą gospodarkę oraz ich indywidualne kariery.”
Program Poland Business Week w Bolesławowie, który odbywa się już po raz trzeci, trwać będzie do 13 lipca. W Gdańsku program będzie realizowany od 20 do 27 lipca, natomiast program w Gdyni, który odbywa się już po raz szósty i przyciągnął 110 uczniów, pomiędzy 17 a 22 sierpnia.
„Każdego roku widzę jak kolejna grupa polskich uczniów rozwija się i nabiera pewności siebie w każdym z 3 programów Business Week realizowanych w Polsce” - powiedział Steve McGraw, prezes i dyrektor wykonawczy Washington Business Week. „Dzięki Boeingowi i naszym partnerom jesteśmy w stanie zaoferować młodym ludziom w Polsce szansę na rozwój poza szkolną ławą.”
„O programie dowiedziałam się w szkole. Cieszyłam się składając aplikację, ponieważ to wyjątkowa możliwość” - mówi Katarzyna Wiciak z I Liceum Ogólnokształcącego w Starogardzie Gdańskim. „Ten tydzień był niezmiernie wymagający, ale też dał mi mnóstwo satysfakcji. Mentorzy, którzy będą pomagać w mojej karierze oraz moi koledzy nauczyli mnie bardzo wiele.”
Poland Business Week jest jednym z projektów wspieranych w ramach programu Global Corporate Citizenship firmy Boeing. Organizowany w Polsce program jest jedynym międzynarodowym oddziałem amerykańskiego Washington Business Week, organizacji non-profit koncentrującej się na nauczaniu i rozwoju, która organizuje programy Business Week od ponad 30 lat. Więcej informacji znaleźć można pod adresem http://www.wbw.org.
Boeing jest światowym liderem branży lotniczej i największym wytwórcą komercyjnych samolotów odrzutowych i samolotów wojskowych. Boeing zapewnia ponad 6,500 miejsc pracy w Centralnej i Wschodniej Europie, a w 2012 roku wydał prawie 6 milionów dolarów u bezpośrednich dostawców z Czech, Węgier, Polski i Rumunii. Spółka jest zaangażowana w inicjatywy związane z edukacją, sprawami społecznymi, zdrowiem czy ochroną środowiska w regionie, w tym programy Bator Tabor „Camp of Courage” na Węgrzech oraz Project Hope w Braszowie w Rumunii.
Komentarze