Boeing osiągnął planowaną liczbę dostaw w 2009 r.
Boeing dostarczył w 2009 roku 481 pasażerskich samolotów, wpisując się w swój plan dostaw, który wynosił 480-485 samolotów. Portfel zamówień wynosi 3 375 samolotów. W roku gdy transport lotniczy malał, a przewoźnicy doświadczyli poważnych wyzwań ekonomicznych, Boeing odnotował 263 zamówienia brutto i 142 zamówienia netto na samoloty pasażerskie.
Boeing 737Next-Generation nadal pozostał niedościgniony z liczbą 372 dostaw. Jest on również na szczycie listy zamówień Boeinga, zdobywając ich aż 197 brutto. Przewoźnicy wybrali Boeinga 737 dla przyszłych potrzeb swoich flot, doceniając jego wydajność i wszechstronność. Wśród szerokokadłubowych samolotów prym wiódł Boeing 777, który został wybrany przez operatorów jako najbardziej niezawodny i wydajny.
Globalna recesja w 2009 roku okazała się przytłaczającą rzeczywistością, doprowadzając wielu przewoźników do ponownej oceny ich krótko i długoterminowych planów i wymagań co do flot.
Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner miał miejsce 15 grudnia, a pierwsza jego dostawa przewidziana jest na czwarty kwartał 2010 roku. Pierwszy lot Boeinga 747-8 Freighter ma się odbyć na początku tego roku a pierwsza dostawa również w czwartym kwartale. Natomiast dostawa pierwszego samolotu pasażerskiego 747-8 Intercontinental zaplanowana jest na czwarty kwartał 2011 roku.
„Rok 2009 nie obył się bez wyzwań, ale był to również rok ekscytujących osiągnięć dla naszej firmy i branży” powiedział Jim Albaugh, Prezes Boeing Commercial Airplanes i dodał „Widząc pojawiające się znaki polepszania się światowej ekonomii w 2010 roku, oczekujemy nadejścia lepszych dni”.
Boeing przewiduje opublikowanie planu dostaw samolotów na 2010 rok 27 stycznia, kiedy to opublikuje również przychody za 2009 rok.
Najważniejsze wydarzenia 2009 roku w Boeing Commercial Airplanes:
- Pierwszy lot Boeinga 787 Dreamliner
- 3000 dostawa Boeinga 737 Next-Generation
- Pierwsza dostawa Boeinga 777 Freighter dla pierwszego klienta – linii Air France
- 1400 dostawa Boeinga 747 i jego 40-ta rocznica Boeing i Marynarka Wojenna USA oficjalnie pokazały P-8A Poseidon – pochodny Boeinga 737 Next-Generation – jako samolot przeznaczony do morskich patroli i zadań rozpoznawczych
- Znaczący postęp Boeinga i jego partnerów odnośnie biopaliw
- Boeing Training & Flight Services (uprzednio Alteon) zmieniło nazwę i branding, aby podkreślić jego szeroki wachlarz usług
- Boeing Shanghai Aviation Services poszerzył swoje usługi napraw i serwisowania (MRO) otwierając nową fabrykę w Szanghaju
- Boeing 737-700C (ulegający zamianie) został pierwszym członkiem rodziny 737 Next-Generation, który jest oferowany zarówno jako pasażerski jak i towarowy samolot
Szczegółowy raport zamówień i dostaw Boeing Commercial Airplanes dostępny jest na stronie internetowej Boeinga.
Komentarze