Boeing ogłosił, że samolot BBJ C jest dostępny na targach EBACE w Genewie

Boeing

Boeing ogłosił dzisiaj, że samolot dla VIPów BBJ Convertible jest już dostępny dla potencjalnych klientów. Samolot ten może zmienić się z samolotu pasażerskiego w towarowy w niecałe osiem godzin.

Zdolności wielozadaniowe
Potencjalni klienci - rządy, korporacje i prywatni biznesmeni mogą błyskawicznie zmienić swój pasażerski samolot w transportowiec przewożący zaopatrzenie dla ofiar katastrof lub przekonfigurować go w ambulatorium. Samolot ma wystarczająco wiele miejsca by transportować narzędzia i maszyny, jak również samochody wyścigowe lub konie, a nawet sprzęt potrzebny zespołom i muzykom podczas trasy koncertowej.

Elastycznie zaprojektowana Przestrzeń nad Głowami (Overhead Space)
Boeing sfinalizował ostatnio umowę z Greenpoint Technologies w celu zapewnienia właścicielom 747-8 VIP, którzy wybrali odpowiednią opcję wykończenia, wyposażenie dające dodatkowe 75 m² przestrzeni nad głowami pasażerów. Przestrzeń nad Głowami (Overhead Space Utilization – OSU) to wyposażenie montowane w suficie między drzwiami nr trzy i pięć. Wyposażenie obejmuje schody z głównego pokładu do przestrzeni powyżej. Greenpoint oferuje trzy artystycznie zaprojektowane wystroje OSU.

Wyższe osiągi BBJ
Właściciele samolotów BBJ, którzy otrzymają swoje samoloty po drugiej połowie 2011 roku zmniejszą zużycie paliwa o 2 procent dzięki połączeniu ulepszeń konstrukcji i silników, które Boeing ogłosił pod koniec kwietnia. Innowacje konstrukcyjne zredukują opór powietrza co zmniejszy spalanie paliwa o 1%. Dostawca silników Boeinga – CFM – gwarantuje obniżenie spalania o kolejne 1% dzięki najnowszej konstrukcji swojego silnika CF M56-7B Evolution.

Hill ogłasza przejście na emeryturę
Steven Hill, prezes Boeing Business Jets od sierpnia 2004 roku, przejdzie na emeryturę w lipcu po 35 latach w Boeingu. Jego miejsce zajmie Stephen R. Taylor, obecnie główny pilot BBJ. Wcześniej Taylor był na stanowisku pilota lotów testowych
w produkcji dla Boeing Commercial Airplanes, służył jako kapitan Boeing executive flight operations i był pilotem BBJ przez dwa lata. Taylor dołączył do firmy Boeing
w 1991 roku jako inżynier flight operations.

Źródło: Boeing
comments powered by Disqus