Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing i South African Airways opracowują biopaliwo z wysokoenergetycznego tytoniu

Firmy Boeing i South African Airways (SAA) poinformowały, że południowoafrykańscy rolnicy niedługo dokonają pierwszego zbioru wysokoenergetycznego tytoniu, co będzie pierwszym ważnym krokiem w kierunku wykorzystania tych roślin do produkcji lotniczego biopaliwa.

Boeing i SAA wraz z SkyNRG i Sunchem SA jako partnerami, oficjalnie rozpoczęły projekt Solaris, będący ich wspólnym wysiłkiem na rzecz stworzenia łańcucha dostaw lotniczego biopaliwa z pozbawionego nikotyny tytoniu o nazwie Solaris. Przedstawiciele firmy i interesariusze z branży odwiedzili farmy znajdujące się w prowincji Limpopo, gdzie tytoniem Solaris obsadzono 50 hektarów.

Olej z ziaren tej rośliny może zostać przetworzony na lotnicze biopaliwo nawet w przyszłym roku i zostanie przetestowane w locie przez SAA najszybciej jak się da.

“Linie SAA kontynuują wysiłki by zostać najbardziej przyjaznym środowisku przewoźnikiem lotniczym na świecie i czują się zobowiązane do coraz lepszego prowadzenia działalności” - powiedział Ian Cruickshank, specjalista ds. ochrony środowiska w SAA Group. “Wpływ jaki to przedsięwzięcie będzie miało na RPA jest ogromny: powstaną tysiące miejsc pracy, głównie na terenach wiejskich, nowe umiejętności i technologie, bezpieczeństwo energetyczne, stabilność i korzyści makroekonomiczne oraz oczywiście znaczące ograniczenie emisji CO2 do atmosfery.”

 “Z satysfakcją obserwujemy pierwsze kroki jakie robione są w RPA w kierunku opracowania lotniczego biopaliwa z wysokoenergetycznego tytoniu” - powiedział J. Miguel Santos, dyrektor zarządzający na Afrykę w Boeing International. “W firmie Boeing wierzymy, że współpraca z South African Airlines związana z lotniczym biopaliwem przyniesie korzyści dla środowiska i zdrowia publicznego, jednocześnie tworząc nowe możliwości ekonomiczne dla południowoafrykańskich rolników. Ponadto, projekt ten pozwoli naszemu klientowi stworzyć długoterminowy, wewnętrzny zapas paliwa i poprawi finanse RPA.”

Wizytacje gospodarstw rolnych miały miejsce po ogłoszeniu w sierpniu przez Boeinga, SAA i SkyNRG współpracy nad stworzeniem lotniczego biopaliwa z tytoniu Solaris, który został wyhodowany i opatentowany przez Sunchem Holding. Jeśli testowa uprawa w Limpopo okaże się sukcesem, projekt zostanie rozszerzony w RPA i potencjalnie w innych krajach. Przewiduje się, że w najbliższych latach rozwijająca się technologia zwiększy produkcję lotniczego biopaliwa z liści i łodyg rośliny.

Biopaliwo lotnicze produkowane z tytoniu Solaris może zredukować emisję dwutlenku węgla o 50 do 75 proc., pod warunkiem, że osiągnie próg zrównoważonego rozwoju ustanowiony przez Roundtable on Sustainable Biomaterials (RSB). Linie lotnicze zrealizowały ponad 1600 komercyjnych lotów z wykorzystaniem biopaliwa lotniczego od czasu zatwierdzenia możliwości jego komercyjnego stosowania w 2011r.

Boeing jest liderem branży w zakresie działań na rzecz rozwoju i komercjalizacji przyjaznego środowisku biopaliwa lotniczego. Poza jego współpracą z RPA, Boeing prowadzi program rozwoju biopaliw także w Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Chinach, Japonii, Azji Południowo-Wschodniej, Brazylii i Australii.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony