Boeing dostarczył pierwszy samolot 777-300ER dla Turkish Airlines
Boeing dostarczył pierwszy samolot 777-300 ER (wersja rozszerzona) czołowemu tureckiemu przewoźnikowi – Turkish Airlines.
Ta dostawa jest jedną z nowości, jakie wprowadzają te linie lotnicze. Nowy samolot jest pierwszym samolotem 777, który Turkish Airlines zakupiło bezpośrednio od Boeinga. To także pierwszy z dwunastu egzemplarzy 777-300ER, które Turkish Airlines zamówiło w 2009 roku. Posłuży on do wprowadzenia do oferty Turkish Airlines nowej „Comfort Class”.
„Turkish Airlines staje się jedną z globalnych linii lotniczych, a 777 pomaga nam rozszerzać naszą siatkę połączeń o nowe rynki, takie jak Azja oraz Ameryki,” powiedział Hamdi Topcu, Prezes Turkish Airlines. „Włączenie nowoczesnego Boeinga 777-300ER to przykład naszej naszych starań o dostarczanie naszym pasażerom usług o najwyższej jakości oraz najwyższego komfortu podróży. Jednocześnie umożliwia to naszej linii ciągłe poszerzanie oferty i zasięgu świadczonych usług.”
777-300ER wprowadza wydajność samolotu dwusilnikowego do długodystansowej floty Turkish Airlines. Samolot zasilany jest przez silniki General Electric GE90-115BLs, największe i wytwarzające największą moc, spośród silników do samolotów komercyjnych.
„Turkish Airlines wykazują wielkie zaangażowanie w działania mające na celu wprowadzanie światowej klasy standardów do swoich operacji,” powiedział Marlin Dailey, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Boeing Commercial Airplanes. „Samolot 777-300ER to doskonały wybór dla Turkish Airlines, ponieważ jego wysoka wydajność, przestrzenna kabina pasażerska i niezawodność pomogą liniom lotniczym zapewnić pasażerom najwyższy możliwy komfort podczas lotu.”
Oprócz tej dostawy, Boeing planuje dostarczenie czterech kolejnych samolotów 777-300ER dla Turkish Airlines do końca 2010 roku.
Boeing 777-300ER jest o 19 procent lżejszy od swojego najbliższego konkurenta, co znacząco redukuje jego zużycie paliwa. Wytwarza także o 22 procent mniej dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażera, przy równoczesnym zmniejszaniu kosztu operacyjnego w przeliczeniu na pasażera o 20 procent. Samolot może pomieścić nawet do 365 pasażerów w trój-klasowej konfiguracji i pokonać odległość 7 930 mil morskich (14 685 kilometrów). Rodzina 777 to najpopularniejsze dwusilnikowe i szerokokadłubowe samoloty na świecie. Sześćdziesięciu jeden klientów z całego świata zamówiło już ponad 1100 samolotów 777.
O Turkish Airlines
Założone w 1933 roku z flotą liczącą zaledwie pięć samolotów, Turkish Airlines są obecnie czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi posiadającymi 145 maszyn latających do 166 miejsc na całym świecie, w skład których wchodzą 39 lokalizacje krajowe i 127 międzynarodowych. Turkish Airlines są członkiem Star Alliance.
Komentarze