Przejdź do treści
Źródło artykułu

Awaryjne lądowanie B737 MAX Air Canada po awarii silnika

25 grudnia, B737 MAX linii Air Canada (znaki rejestracyjne C-FSNQ) wykonał nieplanowane lądowanie po wystąpieniu problemów z silnikiem. Samolot realizował lot z Pinal Airpark Marana, gdzie został przebazowany na czas uziemienia, do Montrealu (z trzema członkami załogi na pokładzie).

B737 MAX zostały uziemione w 2019 r. po dwóch katastrofach, które miały miejsce w odstępie pięciu miesięcy i w których zginęło łącznie 346 osób. Zgodnie z wynikami śledztwa, wypadki spowodowały błędy oprogramowania systemu MCAS (systemu wspomagania charakterystyki manewrowania).

W oświadczeniu linie poinformowały, że podczas lotu systemy pokładowe ostrzegły o problemach z jednym silnikiem i zgodnie z SOP (Standard Operating Procedure) stosowanymi w takiej sytuacji, piloci zdecydowali się wyłączyć silnik i przekierować lot do Tucson w Arizonie. Według informacji opublikowanych w mediach, pierwszy alert dotyczył „left engine hydraulic low pressure”, a kolejny „an indication of a fuel imbalance”.

W następstwie dwóch katastrof z 2019 r. Boeing wdrożył szereg modyfikacji, w tym aktualizację oprogramowania MCAS, zmianę procedur dla załóg oraz nowe okablowanie wewnętrzne. 9 grudnia, jako pierwsze na świecie, loty z pasażerami na B737 MAX wznowiły brazylijskie linie GOL.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony