Przejdź do treści
B737 MAX należący do linii Air Canada, fot. simpleflying
Źródło artykułu

Awaryjne lądowanie B737 MAX Air Canada po awarii silnika

25 grudnia, B737 MAX linii Air Canada (znaki rejestracyjne C-FSNQ) wykonał nieplanowane lądowanie po wystąpieniu problemów z silnikiem. Samolot realizował lot z Pinal Airpark Marana, gdzie został przebazowany na czas uziemienia, do Montrealu (z trzema członkami załogi na pokładzie).

B737 MAX zostały uziemione w 2019 r. po dwóch katastrofach, które miały miejsce w odstępie pięciu miesięcy i w których zginęło łącznie 346 osób. Zgodnie z wynikami śledztwa, wypadki spowodowały błędy oprogramowania systemu MCAS (systemu wspomagania charakterystyki manewrowania).

W oświadczeniu linie poinformowały, że podczas lotu systemy pokładowe ostrzegły o problemach z jednym silnikiem i zgodnie z SOP (Standard Operating Procedure) stosowanymi w takiej sytuacji, piloci zdecydowali się wyłączyć silnik i przekierować lot do Tucson w Arizonie. Według informacji opublikowanych w mediach, pierwszy alert dotyczył „left engine hydraulic low pressure”, a kolejny „an indication of a fuel imbalance”.

W następstwie dwóch katastrof z 2019 r. Boeing wdrożył szereg modyfikacji, w tym aktualizację oprogramowania MCAS, zmianę procedur dla załóg oraz nowe okablowanie wewnętrzne. 9 grudnia, jako pierwsze na świecie, loty z pasażerami na B737 MAX wznowiły brazylijskie linie GOL.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony