Spadek liczby lotów biznesowych w Europie
Zgodnie z raportem opracowanym przez niemiecką firmę Advance Wingx, luty br. był 11 miesiącem z rzędu, w którym zanotowano zmniejszenie się liczby lotów wykonywanych w Europie przez odrzutowce biznesowe. Jednak spadek w lutym o 0,1% (w porównaniu do tego samego okresu 2012 r.) jest mniej dramatyczny niż w poprzednich miesiącach, co jak akcentuje spółka, jest zasługą "Wyjątkowej koniunktury na loty biznesowe na Ukrainie i w Turcji, a także silnego wzrostu dynamiki w Skandynawii i stałego wzrostu w Niemczech i Wielkiej Brytanii".
W tym samym okresie nastąpił znaczny wzrost liczby lotów realizowanych przez lotnictwo korporacyjne do Europy z Bliskiego Wschodu (11%), a także z Brazylii, Rosji, Indii i Chin (16%). Natomiast ilość lotów z Europy Wschodniej do Zachodniej wzrosła o 8% (w porównaniu z lutym ubiegłego roku).
„W przeciwieństwie do tego, zmniejszenie aktywności lotnictwa biznesowego notuje Hiszpania, Włochy i Grecja", powiedział przedstawiciel posiadającej siedzibę w Hamburgu firmy Wingx, dodając, iż "Największy spadek został zanotowany jednak we Francji, gdzie popyt zmniejszył się o 4% rok do roku". Odrzutowce dalekiego zasięgu kontynuują tendencję przeciwstawiania się spadkom i zanotowały 14 kolejnych miesięcy wzrostu. Jest to w dużej mierze spowodowane wzrostem aktywności czarterowej, która zwiększyła się w lutym o 19% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Natomiast według analizy, liczba operacji lekkich i średnich samolotów dyspozycyjnych spadła ogółem o 5% i 4%, co miało związek ze słabym popytem na konstrukcje tego typu. "Raport wskazuje, iż w większości regionów i segmentów lotniczych Europy Zachodniej popyt na małe i średnie biznes jety maleje, a Europa Wschodnia i segment większych konstrukcji wykazują silny popyt", powiedział Richard Koe, dyrektor zarządzający Wingx.
Komentarze