Przejdź do treści
Silniki Rolls-Royce
Źródło artykułu

Rolls-Royce zwolni 4,6 tys. osób

14 czerwca, firma Rolls-Royce ogłosiła, iż w ciągu najbliższych 24 miesięcy zamierza zmniejszyć zatrudnienie w swoich zakładach o 4600 osób, czyli prawie 10 % ogółu stanowisk w firmie. Wprowadzone działania są pochodną ogólnofirmowego planu restrukturyzacji, której pierwsza faza ma zostać przeprowadzona do końca 2018 r.

W tym samym oświadczeniu, spółka poinformowała, że w przyszłości zamierza skoncentrować się na cywilnym przemyśle lotniczym. Firma twierdzi, że obecnie posiada zamówienia na ponad 2700 silników do samolotów szerokokadłubowych i odrzutowców biznesowych oraz plany zwiększenia produkcji jednostek napędowych docelowo do ponad 600 silników do samolotów szerokokadłubowych rocznie do końca obecnej dekady. W ostatnich latach Rolls-Royce wprowadził na rynek cywilny sześć nowych silników, w tym Trent XWB i Pearl 15.

Rolls-Royce borykał się jednak z usterkami silników Trent 1000 - wykorzystywanych głównie w samolotach B787 Dreamliner. Z uwagi na problem z trwałością, w kwietniu 2018 r. wydano dyrektywę zdatności do lotu AD ograniczając operacje ETOPS dla B787 do 140 min. Firma ma również ostatnio problemy z brakami części do silników i według niepotwierdzonych informacji, wydała prawie 1 mld funtów (1,3 mld dolarów), aby go rozwiązać.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony