Piloci B737 linii Southwest wykonywali podejście z widocznością
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) poinformowała, iż piloci B737 linii Southwest, którzy 12 stycznia wylądowali na małym lotnisku GA, zostali zmyleni światłami podejścia tego obiektu w momencie gdy zdecydowali się wykonać podejście z widocznością do lotniska w Branson w stanie Missiuri. Według wstępnego raportu NTSB, załoga została poinformowana przez wieżę w Branson, że samolot znajduje się w odległości 15 NM od tego lotniska i moze podchodzić z widocznością do pasa nr 14. Jednak uwagę pilotów przykuły światła pasa nr 12 lotniska M. Graham Clark Downtown Airport w Hollister, na którym ostatecznie wylądowali.
Załoga potwierdziła, że musiała gwałtownie hamować, aby zatrzymać samolot przed końcem drogi startowej, po czym poinformowała wieżę w Branson, że znaleźli się na niewłaściwym lotnisku. Kapitan tego rejsu nigdy wcześniej nie był w Branson, a pierwszy oficer tylko raz lądował tam przy świetle dziennym. Obaj są doświadczonymi pilotami Southwest i zeznawali NTSB, że komputer pokładowy był odpowiednio skonfigurowany do lądowania. Lotnicy zostali zawieszeni w obowiązkach, ale ostateczna decyzja co do ich losu nie została jeszcze podjęta.
Podczas incydentu na pokładzie samolotu znajdowało się 124 pasażerów. Branson miało być tylko miejscem międzylądowania w drodze z Chicago Midway do Dallas. Po opuszczeniu samolotu pasażerowie i ich bagaże zostali przewiezieni do Branson, gdzie kilka godzin później przybył po nich inny samolot linii Southwest. 13 stycznia, feralny B737 już z nową załogą został przebazowany na lotnisko w Tulsa.
Czytaj również:
B737 wylądował omyłkowo na lotnisku GA
Trwa dochodzenie w sprawie lądowania B737 na lotnisku GA
Komentarze